SsangYong Korando, coreeanul de familie

SsangYong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie
Ssang Yong Korando, coreeanul de familie

Experienta de drive test cu noul Korando, proaspatul SUV al celei mai vechi marci din Coreea de Sud, s-a incheiat intr-un mod oarecum inedit: fiul meu, alaturi de care am plimbat masina prin oras si prin afara lui, a decretat cu importanta “Tata, masina ASTA vreau sa ne-o cumparam si noi!”

Trecand de prima reactie a unui zambet pentru o replica normala a unui baietel de 7 ani incantat, am reflectat putin asupra vorbelor lui, mai ales ca a participat alaturi de mine la o seama de experiente similare cu alte modele si marci. Deci, in felul si pentru varsta lui, e un tip experimentat si poate chiar mai experimentat ca mine in ce priveste nevoia copilului intr-un autoturism de familie.

In cele ce urmeaza o sa va spun de ce inclin sa ii dau dreptate, noul Korando este o potrivita masina de familie.

Noul model afișează un stil total novator, distinct, cu un aspect frontal nou și proaspăt, dar care menține alura SsangYong comună cu modelele Tivoli și Rexton. Din profil, aspectul de familie al automobilului SsangYong este accentuat cu un contur puternic, linii pregnante și arce de roată puternice, așa cum se vede la modelele recente. Korando este în producție de 37 de ani, și se află acum la a 4-a generație, iar tradiția sa distinctă SsangYong a avansat pentru a crea un aspect reprezentativ. Grrila neagră cromată lucioasă asigură aspectul de SUV puternic al modelului Korando. Liniile dinamice din zona stâlpului din spate și a lateralelor dau modelului Korando un profil elegant și stilat.

Interiorul este expresia stilului contemporan și a finisajelor de înaltă calitate. Senzația ambientului este dată de elementele metalice, ecranele LCD de mari dimensiuni, iluminatul ambiental elegant și scaunele luxoase din piele (optional). Este o combinație de stil și tehnologie întâlnit la interioarele auto contemporane de referinta, concepută pentru a încânta și a răsfăța șoferul. Habitaclul spațios al celui mai nou KORANDO vă răsfață, deci, cu materiale premium și vă protejează de tumultul din exterior. De la scaunele de cea mai bună calitate până la iluminarea ambientală în 34 de culori opționale, toate detaliile minuțios lucrate contribuie la un spațiu interior premium, echipat cu sistemul multimedia Smart Audio cu ecran tactil de 8”, compatibil cu sistemele Android Auto și CarPlay. Modelele avansate sunt dotate cu unitate de comandă cu ecran tactil de 9”, aceasta dispunând și de un software de navigare cu harta întregii Uniuni Europene.

Pentru prima dată la SsangYong și exclusiv la modelul Ultimate, apare o noua interfață de conducere – Bordul Blaze. Aceasta ofera nu unul, ci două ecrane digitale care asigură controlul. Primul este un set complet de instrumente digitale de 10,25” care oferă o varietate de funcții intuitive, cum ar fi oglindirea telefonului, ghidarea pas cu pas și altele. Al doilea este un ecran multifuncțional dedicat de 9” pentru navigație – pentru a vă îndruma cu ușurință către destinație.

Versatilitate înainte de toate

Fiind conceput pentru versatilitate, Korando este potrivit atât pentru oraș cât și pentru excursii de weekend, și pentru prima dată va fi disponibil cu motor pe benzină 1,5 l GDI-Turbo precum și în versiunea cu motor diesel de 1,6 l. Modelul Korando este disponibil cu un motor nou, 1,5 GDI-Turbo pe benzină, sau cu un motor diesel de 1,6, ceea ce garantează o economie maximă de combustibil și satisfacția șofatului, oricare ar fi opțiunea dumneavoastră. Cu o capacitate de tractare de până la 2 tone(pentru motorizarea diesel) și un solid sistem de tracțiune integrală, modelul Korando garantează siguranța în situații precare de conducere – de la transportul copiilor la școală pe vreme ploioasă până la un weekend cu rulota la mare. Tehnicile de construcție inovatoare mai înseamnă că noul Korando are standarde NVH înalte pentru un rulaj lin și silențios.

Moduri selectabile de către șofer (NORMAL/SPORT/IARNĂ) pentru o conducere în siguranță și o experiență personalizabilă sunt NORMAL - Echilibrând economia de combustibil și putere, acest mod implicit este utilizat pentru condusul zilnic și nu este indicat în bord., SPORT- Oferă mai multă putere cu prețul unui consum mai mare de combustibil si IARNA - Pornește vehiculul în viteza a doua pentru a preveni alunecarea pneurilor pe suprafețele înghețate în timpul iernii. 
Prin utilizarea unor elemente constructive cum ar fi amortizarea sub pardoseală, umplerea cu spumă a stâlpilor și o căptușeală fonoizolantă a tavanului, noul Korando izolează interiorul de zgomotul motorului, al drumului și sunetele din exterior, oferind o călătorie silențioasă.

Siguranta

Noul Korando este aspectuos și manevrabil, fara discutie, dar principala calitate care il face o excelenta varianta de masina de familie este siguranta - cel mai sigur și rezistent Korando din toate timpurile. Orientarea spre siguranță este integrată chiar din construcție, cu un șasiu poziționat în topul clasei sale, alcătuit 74% din oțel de înaltă rezistență și un sistem de 6 airbag-uri – ce cuprinde airbag-uri pentru șofer și pasager, airbag-uri laterale și cortină.

Dar ce e cu adevarat remarcabil e multitudinea de elemente de siguranta inteligenta ce se regasesc in dotarea modelului Ssang Yong. Iata cateva dintre acestea:

Sistem autonom de frânare de urgență (AEBS)

În cazul în care autovehiculul detectează pietoni sau alte autovehicule pe ruta planificată, sistemul AEBS reduce alimentarea și cuplează frânele în mod automat,în scopul prevenirii accidentelor grave.

Autopilot adaptiv inteligent (IACC)

Cu ajutorul radarului și al camerelor video, IACC menține o viteză și o distanță față de autovehiculul din față care asigură deplasarea în siguranță. Sistemul IACC lucrează împreună cu sistemul de urmărire a benzii de circulație și poate fi activ nu doar pe autostradă ci și în oraș, cât timp nu este apăsată pedala de frână.

Funcție de asistare la ieșire din parcare (EAF)

La ieșirea din locul de parcare, EAF avertizează șoferul prin semnale acustice și prin afi șarea pe ecran a unei pictograme de avertizare dacă din spate se apropie alt vehicul.

Alertă privind distanța de siguranță (SDA)

SDA monitorizează permanent viteza și distanța și avertizează șoferul printr-un semnal acustic dacă distanța față de vehiculul din față scade sub distanța de frânare

Alertă și intervenție la traficul din spatele automobilului (RCTA-i, doar cu transmisie automată)

Dacă sistemul RCTA detectează un vehicul care se apropie pe drum în timpul unei manevre de mers înapoi, acesta emite un avertisment sonor și acționează frâna pentru a opri automobilul și a evita coliziunea.

Sistemul de atenționare a pornirii vehiculului din față (FVSA)

În momentul în care autovehiculul din fața dumneavoastră se pune în mișcare, sistemul FVSA emite semnale vizuale și acustice de atenționare.

DEEP CONTROL

Cu tehnologia DEEP CONTROL, drumul spre siguranța perfectă mai face inca un pas important. Fie că vă deplasați în oraș sau porniți la călătorii lungi, DEEP CONTROL ofera:

Sistem de menținere a benzii de circulație (LKAS)

Asistent de schimbare a benzii (LCA)

În cazul în care schimbarea benzii de circulație are loc în momentul în care un autovehicul se apropie din spate cu viteză mare și se află la o distanță mai mică de 70 m, asistentul de schimbare a benzii (LCA) aprinde semnalizatoarele din retrovizoarele externe și emite semnale acustice de atenționare.

Asistent fază lungă (HBA)

HBA monitorizează farurile vehiculelor care se apropie din sens opus și luminile combinate ale blocurilor optice ale vehiculelor care se deplasează în fața automobilului și în funcție de acestea comută automat între faza lungă și faza de întâlnire a farurilor.

Sistem de monitorizare unghi mort (BSD)

Alertă privind atenția șoferului (DAA)

DAA monitorizează încontinuu manevrele șoferului și dacă detectează semne ale condusului în stare de oboseală, emite un avertisment sonor și recomandă șoferului să facă o pauză pentru odihnă.

Protecție activă împotriva răsturnării (ARP)

ARP reglează puterea motorului și distribuția forței de frânare la roțile individuale în cazul curbelor strânse parcurse cu viteză mare, pentru a preveni răsturnarea automobilului.

Sistem de asistență la frânare (BAS)

În cazul detectării unei frânări de urgență, BAS crește la maxim presiunea de frânare pentru a reduce distanța de frânare și riscul unui accident grav.

Semnal de oprire de urgență (ESS)

În cazul în care șoferul frânează brusc, ESS activează în mod automat luminile de avarie pentru a-i avertiza pe șoferii vehiculelor din spatele automobilului.

Cele 5 stele obtinute la testele EuroNCAP confirma o buna alegere pentru clientul care pune accentul pe siguranta, in primul rand.

Tragand linie, cu un raport calitate/pret greu de atins, cu preturi incepand de la 17.990 Euro, noul Korando se dovedeste un candidat curajos, mai cu seama pentru o piata in care s-a reintors relativ recent, pentru o pozitie de frunte, in cifre de vanzari, in clasa pe care o ocupa.

Comenteaza