Provocări pe 30 de kilometri din Autostrada Transilvania. Relief dificil, risc de alunecări şi exproprieri din fondul forestier

Provocări pe 30 de kilometri din Autostrada Transilvania. Relief dificil, risc de alunecări şi exproprieri din fondul forestier

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu compania UMB un contract de aproape 1,4 miliarde lei, fără taxa pe valoarea adăugată, pentru proiectarea (12 luni) și construirea (24 luni) unui tronson de 30 de km între Nădășelu și Zimbor pe Autostrada A3 Transilvania.

O parte a acestui sector, între Nădășelu și Mihăiești (17 km), a fost contractat de CNAIR în 2016, însă reziliat un an mai târziu fără lucrări începute. "Proiectul se încadrează într-un relief dificil, traversând zone deluroase de-a lungul drumului național DN1F Cluj Napoca - Zalău.

Vor fi construite peste 6 km de poduri, pasaje și viaducte, se vor executa deblee ce vor ajunge chiar și la 25 de metri adâncime, volumul de săpături (7 milioane mc) și umpluturi (2 milioane mc) fiind impresionant. Suprafața totală ce va fi expropriată se apropie de 3 milioane mp, o potențială provocare birocratică pentru statul român fiind scoaterea din fondul forestier a zonelor împădurite.

Dealurile traversate de autostradă cu risc ridicat de alunecare vor fi consolidate, iar pentru numeroasele cursuri de apă intersectate se vor executa lucrări hidrotehnice consistente. Pe traseu se vor construi patru parcări, un nod rutier la Zimbor și un punct de sprijin în cadrul acestui nod", transmite Asociaţia Pro Infrastructură

Aceasta solicită CNAIR și Ministerului Transporturilor să urgenteze realizarea exproprierilor în județul Sălaj și să parcurgă cât mai rapid toți pașii birocratici aferenți scoaterii din circuitul forestier a suprafețelor împădurite, astfel încât constructorul să se poată desfășura pe un șantier liber de sarcini.

Comenteaza