Românii au „spart” 77 mil. euro în vacanțele de Crăciun și Revelion. Ce țară i-a atras cel mai mult

Românii au „spart” 77 mil. euro în vacanțele de Crăciun și Revelion. Ce țară i-a atras cel mai mult
| Foto: nilaya - Depositphotos.com

Românii au cheltuit, în decembrie 2022, peste 77 de milioane de euro, cumulat, în primele cinci ţări de destinaţie - Malta, Regatul Unit, Olanda, Irlanda, Germania.

Topul s-a menţinut şi în ultimul trimestru al anului trecut, iar valoarea cheltuielilor trimestriale pentru această categorie de servicii a depăşit 225 milioane de euro, arată un studiu publicat, luni, de Revolut, potrivit Agerpres.

Românii s-au relaxat de sărbători cel mai mult în Olanda

„Totuşi, la nivelul întregului an, clasamentul ţărilor care au atras cele mai mari sume cheltuite de turiştii români a fost Olanda, Regatul Unit, Irlanda, Malta, Statele Unite ale Americii", susţin autorii studiului.

De asemenea, utilizatorii români ai Revolut au fost şi unii dintre cei mai activi turişti din regiune, potrivit sumelor totale cheltuite de turişti cu super-aplicaţia Revolut, în aceste ţări, pe parcursul anului trecut.

Românii s-au aflat pe a doua poziţie în rândul turiştilor străini care au mers în Bulgaria, după britanici, în Ungaria, tot pe a doua poziţie, după britanici, în Cehia - a patra poziţie după polonezi, britanici, slovaci, în Polonia - a opta poziţie, după britanici, irlandezi, cehi, lituanieni, germani, spanioli şi olandezi.

Străinii au cheltuit 26 mil. euro în România

De partea cealaltă, turiştii străini care au cheltuit cel mai mult în ţara noastră, în ultima lună a anului 2022, au fost cei din Regatul Unit, Germania, Franţa, Irlanda, Olanda. Aceştia au lăsat aproximativ 26 de milioane de euro în România. La nivelul trimestrului, topul s-a modificat sensibil, între primele cinci ţări de unde au provenit turiştii intrând Italia, în locul Olandei.

„În ceea ce priveşte clasamentul la nivelul întregului an, în acesta au figurat Regatul Unit, Germania, Irlanda, Franţa şi Olanda, care au generat plăţi consolidate de aproximativ 217 milioane euro în ţara noastră pentru servicii turistice. România a fost luată în calcul nu doar ca destinaţie de city break-uri, dar şi pentru evenimentele internaţionale organizate pe parcursul anului, cum ar fi festivalurile de muzică sau de film", arată cercetarea.

De asemenea, în totalul cheltuielilor turistice se regăsesc şi sumele alocate de românii stabiliţi în străinătate care vizitează familiile din ţară în timpul vacanţelor de vară sau de iarnă.

Conform sursei citate, vacanţa de iarnă 2022 a adus o creştere importantă a tranzacţiilor şi sumelor cheltuite de utilizatorii Revolut din România în ţările pe care le-au vizitat de sărbători, dar şi ale celor realizate de turiştii veniţi în ţara noastră.

Românii au recperat vacanțele anulate de pandemia de COVID-19

„Datele Revolut pentru ultimul trimestru al anului 2022 şi pentru tot anul trecut indică faptul că şi românii au fost atinşi de fenomenul 'revenge travel' (călătoriile de răzbunare), o tendinţă globală care se referă la creşterea fără precedent a apetitului pentru călătorii, în rândul consumatorilor, care vor astfel să recupereze timpul şi oportunităţile ratate din cauza pandemiei de COVID-19", susţin autorii studiului.

Acest trend se menţine şi în prima lună a noului an, deoarece consumatorii fie şi-au prelungit vacanţele de iarnă, fie caută ofertele cele mai avantajoase pentru a pregăti viitoarele călătorii şi concedii.

Primul decembrie lipsit de restricţii şi limitări de mobilitate din ultimii trei ani a adus o creştere importantă a sumelor cheltuite de utilizatorii români ai Revolut în străinătate (+177%), conform datelor agregate şi anonimizate analizate de super-aplicaţia financiară.

De asemenea, în ultimul trimestru al anului, Revolut a înregistrat o majorare cu 40% a cheltuielilor turistice realizate de clienţii din România, a doua sa piaţă la nivel global după numărul de utilizatori: 2,5 milioane la finalul anului trecut.

Eliminarea totală a restricţiilor de călătorie a condus la creşteri importante ale cheltuielilor cu turismul pentru toate generaţiile de pasionaţi de călătorii, dar recordurile au fost marcate de extremele generaţionale (18-24 de ani, respectiv peste 65 de ani).

Reprezentanţii Generaţiei Z şi Baby boomerii au cheltuit, în decembrie 2022, de 3 ori mai mult decât în decembrie 2020 cu Revolut pentru a achiziţia de servicii turistice (volume ajustate cu creşterea numărului de clienţi de pe piaţa locală).

În acelaşi timp, cele mai mari bugete alocate turismului au fost înregistrate la nivelul segmentului 45-54 de ani, cu 285 de euro/ client, în medie, la nivelul lunii decembrie 2022, respectiv 366 de euro în medie/client, pe parcursul ultimului trimestru. La nivelul întregului an, românii care au cheltuit cel mai mult pentru serviciile turistice au fost cei din segmentul 35-44 de ani, cu 660 de euro/client.

Comenteaza