Au apărut primele cazuri de gripă. Cum poți evita îmbolnăvirea

Au apărut primele cazuri de gripă. Cum poți evita îmbolnăvirea

Sezonul virozelor și gripei a debutat, deja, cu toate că abia s-a terminat vara. Față de aceeași perioadă a anului trecut, în acest an, numărul cazurilor de gripă clinică depistate este de trei ori mai mare.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Până în acest moment au fost raportate la nivel national 17 cazuri de gripa clinica comparativ cu 5 cazuri inregistrate aceeași perioadă a anului 2018. Dintre acestea, 5 cazuri au fost confirmate în laborator - 4 cazuri cu virus gripal AH3, în București și 1 caz cu virus tip B, în județil Iasi.
Conform datelor oferite de Centrul National de Supraveghere si Control a Bolilor Transmisibile, până la data de 6.octombrie 2019 au fost vaccinate antigripal 29.945 persoane din grupele la risc.

Medicii recomandă vaccinarea împotriva gripei, indiferent de vârstă, avertizând că virusul poate fi mortal în anumite condiţii. Ministerul Sănătăţii a anunțat că a achiziţionat 1,5 milioane de doze de vaccin antigripal și că primele 50.000 de doze de vaccin au ajuns deja în teritoriu, fiind utilizate pentru imunizarea personalului medical. Celelalte doze de vaccin urmează să fie distribuite începând cu cea de-a doua parte a lunii octombrie, astfel încât să înceapă și vaccinarea în cadrul cabinetelor medicilor de familie.

Odată cu instalarea sezonului rece, pe un fond de imunitate mai scăzut, pot apărea probleme de sănătate cum ar fi răcelile şi gripa. Pe lângă imunizarea cu vaccin antigripal și o atenție deosebită acordată igienei, medicii vin și cu alte recomandări pentru a evita îmbolnăvirea:

Atenţie la orele de odihnă! Somnul şi odihna joacă un rol vital când vine vorba de buna funcţionare a sistemului imunitar, iar un sistem imunitar puternic înseamnă un risc mult mai mic de a contacta o răceală sau gripă. Încearcă să dormi cel puţin 7 ore pe noapte.

De asemenea, pentru menţinerea unui sistem imunitar puternic, legumele şi fructele nu trebuie să lipsească din alimentaţie. Ceaiurile, citricele sau suplimentele cu cătină şi măceşe pot fi de ajutor.

Sportul practicat cu regularitate sau măcar câteva exerciţii fizice zilnice însoţite de plimbări în aer liber aduc multe beneficii sănătăţii, tonifică organismul şi îl face mai rezistent în faţa infecţiilor. Dar, atentie, în cazul în care ai răcit deja, nu este recomandată mişcarea.

 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza