Cercetătorii au pus la punct o nouă terapie pentru cancer. Ar fi mai eficientă decât chimioterapia

| Foto: pexels

O echipă de cercetare de la o universitate din Japonia a combinat două forme de terapie pentru a crea o metodă de tratament care s-ar putea dovedi superioară chimioterapiei convenționale.

O echipă de cercetători de la Școala de Inginerie Biomedicală a Universității Tohoku, din Japonia, a dezvoltat un sistem de livrare a medicamentelor în sistemul limfatic, în care medicamentele anticancer sunt injectate direct în nodulii metastatici, scrie 360medical.ro.

Combinată cu tratamentul de radioterapie pentru întregul corp (TBI), noua terapie are un efect antitumoral superior față de chimioterapia convențională în stadiul incipient al metastazelor nodulilor limfatici. TBI furnizează o doză uniformă de radiații întregului corp, pătrunzând în zonele în care chimioterapia tradițională nu poate ajunge.

Echipa de cercetare și-a propus să extindă utilizarea metodei de tratament pentru a preveni metastazele la distanță, unde cancerul se răspândește de la tumora primară la un ganglion limfatic îndepărtat. „ne-am dat seama că o combinație de tratament care îmbunătățește efectele imune tumorale sistemice ar fi o strategie terapeutică importantă”, a declarat Shota Sora, un student absolvent care a făcut parte din echipa de cercetare.

Oamenii de știință au studiat terapia combinată pentru nodulii limfatici și metastaze la distanță pe modele de șoareci model de metastaze. Cu ajutorul unor tehnici de imagistică, cercetătorii au arătat că noua terapie a fost mai eficientă decât utilizarea monoterapiei cu chimioterapie administrată direct în nodulii limfatici sau radioterapie.

Conform autorilor studiului, publicat acum în Cancer Science, după terapie, expresia genelor legate de răspunsul imun a crescut în splină, indicând un răspuns imun activat.

„Rezultatele arată că această terapie combinată îmbunătățește eficacitatea tratamentului metastazelor nodulilor limfatici și a terapiei metastazelor la distanță, și credem că această nouă abordare este o modalitate promițătoare de a trata pacienții cu cancer”, a precizat cercetătorul.