Părinții clujeni se revoltă. Nereguli mari în cadrul competițiilor de juniori la karting
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 13:00
- Sport
- Ascultă știrea

ZIUA de Cluj a aflat despre situația tensionată în care se desfășoară întrecerile într-unul dintre cele mai apreciate sporturi cu motor din România.
Deși de multe ori atenția publică e îndreptată spre fotbal, tenis și mai nou baschet, sporturile cu motor au o bază solidă de fani și de pasionați în România. Este și cazul kartingului, locul de unde începe marea performanță în sporturile cu motor. Încă de la vârste fragede cei mici sunt puși în fața volanului și experimentează adrenalina.
Cu toate acestea, pasiunea și iubirea pentru motoare a celor mici poate fi călcată în picioare de cei mari. Așa se întâmplă și în situația semnalată către ZIUA de Cluj. Mai precis, competițiile de karting din România se desfășoară sub semnul unei tensiuni constante cauzate de modul în care Federația de specialitate gestionează unele situații.
Dublu standard, aplicat constant în cadrul curselor
Un aspect reclamat este lipsa de transparență în luarea măsurilor disciplinare. Oficialii de cursă, cei care ar trebui să se ocupe de buna desfășurare a competițiilor, aplică diferit regulamentul în funcție de propriile preferințe. Mai mult, chestionați în legătură cu atitudinea lor, cei care ar trebui să împartă dreptatea refuză să răspundă.
Pe lângă aspectul financiar al amenzilor, aplicarea în mod diferit a regulamentului aduce și tensiune pe pistă între micii piloți, dar și între cei care îi susțin de pe margine sau din garaj, având în vedere cheltuielile mari pe care le presupune participarea în cadrul competițiilor.
Conform informațiilor obținute de ZIUA de Cluj, susținătorii financiari ai piloților, care sunt de cele mai multe ori părinții, sunt nevoiți să scoată din buzunar între 30.000 și 50.000 de euro anual.
Amenzile se plătesc doar cash, fără eliberarea unei dovezi a plății
O altă situație care generează nemulțumiri este modul în care Federația Română de Karting încasează sume de bani de la participanți. În cazul în care piloții sunt amendați, plata sancțiunilor se face doar cash către reprezentanții instituției, care nu oferă și o dovadă a plății.
Astfel, venituri în cuantum de câteva mii de lei la fiecare cursă pleacă din buzunarele participanților către Federație, fără să apară în vreo situație contabilă oficială.
Arbitrii se specializează în timpul curselor
Un eveniment interesant s-a petrecut la finalul lunii trecute, în timpul Etapei a 4-a Rotax Max Challenge. Duminica, ziua care e destinată manșelor finale, a început cu un examen pentru arbitrii care aveau nevoie de certificările necesare pentru a oficia cursa.
Așadar, calitățile și capacitățile celor care trebuie să judece ce se întâmplă pe pistă și la garaje pot fi ușor puse la îndoială de către oricine.
Contactată de ZIUA de Cluj pentru un drept la replică, Federația Română de Karting nu a oferit o poziție oficială până la ora publicării acestui material.