Video Strabag va termina mai repede tronsonul din A3. "O șansă rară în România"

Strabag va termina mai repede tronsonul din A3. "O șansă rară în România"
Șantierul Strabag din zona localității mureșene Ungheni | Foto: Pe Unde Merg - Pentium 10

Constructorul austriac Strabag va finaliza înainte de termenul prevăzut în contract lucrările pe care le are prevăzute la Autostrada Transilvania (A3), anticipează Asociația Pro Infrastructură (API). 

Aceasta a prezentat o filmare din dronă a șantierului, care începe de la Ungheni (marginea zonei restricționate a aeroportului) și continuă către reședința de județ.

"La Târgu-Mureș, lotul din A3 este construit în proporție de 50%, având mari șanse să fie dat în trafic anul acesta. Este vorba de 4,5 km de autostradă, între Ungheni și Târgu-Mureș, continuată cu un drum de legătură cu două benzi pe sens de 4,5 km, până la intrarea în oraș în zona Metro.

Constructorul Strabag are șansa, mai rar văzută pe la noi, de a termina autostrada înainte de termenul contractual: februarie 2022. Preconizăm cel târziu pe 1 decembrie 2021. Sperăm să se ridice la nivelul așteptărilor. Pentru următorii ani aici va fi capătul  A3.

Continuarea naturală cu Autostrada Unirii (A8) spre Iași, deși este din nou în agenda publică, va dura ani de zile până să fie proiectată și construită. O altă posibilă continuare către Sighișoara/Brașov nu este prioritară, în contextul lipsei cronice de autostrăzi din alte regiuni ale țării", remarcă API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza