Emag, amendată cu 6,7 milioane de euro de Consiliul Concurenței

Emag, amendată cu 6,7 milioane de euro de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenței din România (CCR) a sancționat compania Dante International, care deține cel mai mare magazin online din țara noastră, cu 32 de milioane lei.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Amenda a fost aplicată pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace. Companiei i s-au impus măsuri corective pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de fapte.

În urma investigației declanșate în 2017, CCR a constatat că Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online Emag Marketplace, a abuzat de poziția sa dominantă, în ianuarie 2013 -iunie 2019, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul celor ale partenerilor ce comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă.

Astfel s-au limitat ofertele partenerilor afiliați Emag, ceea ce a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe platformă. Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii.

Pentru ca faptele să nu se mai repete, autoritatea de concurență a impus companiei să adopte o serie de măsuri privind algoritmii utilizați de platformă, Dante având obligația să informeze complet și corect comercianții parteneri asupra modului de funcționare a algoritmilor (listare, poziționare a produselor pe platformă) și să limiteze intervențiile manuale în funcționarea algoritmilor relevanți.

Compania trebuie să dezvolte modificări ale structurii organizaționale, să creeze un sistem de gestionare a datelor colectate și stocate prin intermediul platformei, astfel încât accesul la aceste date agregate să se realizeze în mod nediscriminatoriu. Dante trebuie să-și îmbunătățească politica de soluționare a plângerilor, prin crearea unui set de bune practici în administrarea relației cu participanții la platformă.

Din acest an se aplică Regulamentul european privind promovarea echității și transparenței pentru companiile care utilizează serviciile  platformelor online și a motoarelor de căutare online. Regulamentul Platform to Business – P2B urmărește crearea unui mediu online competitiv, echitabil și transparent prin impunerea unui set de obligații specifice.

Acesta prevede că platformele online trebuie să afișeze „termenii și condițiile” de utilizare, să se asigure că sunt ușor accesibile pentru firmele utilizatoare pe parcursul tuturor etapelor relației comerciale și să prezinte în mod transparent situațiile și condițiile în care pot suspenda, sista sau în care pot impune alte restricții privind furnizarea de servicii către companiile utilizatoare.

 

Platformele online trebuie să afișeze informații generale privind modul în care termenii și condițiile afectează proprietatea și controlul drepturilor de proprietate intelectuală ale firmelor utilizatoare.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza