Situaţia cererilor înregistrate la primărie poate fi verificată şi de acasă
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 09 Sep 2010, 01:18
- Transcript RTV Cluj
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Clujenii au posibilitatea să vadă pe internet care este stadiul cererilor şi documentaţiilor depuse. Astfel, clienţii nu vor mai putea fi înşelaţi de arhitecţi, nici cetăţenii amânaţi de funcţionari.
Primarul Sorin Apostu a apreciat că de acum încolo nici funcţionarii pe care îi coordonează şi nici societăţile de proiectare nu îşi vor mai putea permite să îi mintă pe cetăţeni, respectiv pe clienţi în legătură cu stadiul avizării documentaţiilor de urbanism. Începând de ieri a fost pus în funcţiune sistemul electronic de verificare a stadiului în care se află documentaţiile depuse la Primăria Cluj-Napoca, pe tot parcursul procesării lor.
Edilul a precizat că multor persoane li s-a spus că dosarele lor întârzie fie prin sertarele funcţionarilor, fie chiar în cel al primarului, pentru semnături, în timp ce proiectanţii erau, de fapt, cei care nu îşi făceau treaba şi nu înregistrau la timp proiectele clienţilor. După ce au înregistrat o solicitare la Primăria Cluj-Napoca sau o documentaţie de urbanism, clujenii pot verifica imediat, de acasă, prin internet, stadiul de procesare a acestor acte. Începând de ieri este disponibil sistemul electronic menit să asigure transparenţa procesării acestor documentaţii, astfel încât solicitanţii să nu mai întâmpine niciun soi de dificultăţi.
“Imediat după ce a fost depusă cererea sau documentaţia, solicitantul poate intra pe site-ul primăriei. La rubrica «Registratură» are opţiunea de a vizualiza stadiul de procesare a documentaţiei sale. Mai exact, îşi introduce numele şi numărul de înregistrare şi îi apare exact unde anume se află documentaţia sa, dacă a fost văzută, dacă i s-a întocmit un răspuns sau urmează să i se trimită un răspuns”, a explicat primarul Sorin Apostu.
Edilul a precizat că, de regulă, cele mai mari probleme apar în cazul documentaţiilor de urbanism. “Sunt situaţii în care proiectanţii le explică beneficiarilor că documentaţiile şi autorizaţiile întârzie cu avizarea pentru că s-ar afla la semnat la primar. Au fost chiar situaţii în care aceştia le-au oferit numere false de înregistrare clienţilor lor doar pentru a mai câştiga timp. Oamenii au venit la noi şi am constatat că acele numere de înregistrare nici nu există. În alte cazuri, funcţionarii noştri sunt cei care dau explicaţii mincinoase beneficiarilor, fie pentru că au uitat actele printr-un sertar, fie din alte motive. Din acest moment vom putea stopa acest fenomen”, a declarat primarul Apostu.
El a adăugat că fiecare beneficiar va putea şti cu siguranţă dacă proiectantul pe care l-a angajat a depus sau nu documentaţia la primărie şi abia apoi să decidă dacă îl plăteşte sau nu. La fel, în ceea ce îi priveşte pe funcţionari, aceştia vor avea obligaţia ca în termen de cinci zile să ofere un răspuns solicitării trimise.
“Se prea poate ca în cazul unor documentaţii să fie nevoie de completări. Foarte bine, atunci. Funcţionarul nu are de ce să întârzie mai mult de cinci zile cu un răspuns. Solicitantul va verifica data în care şi-a depus cererea, iar apoi, peste cinci zile, va putea să aştepte răspunsul. În maxim 30 de zile, conform legii, cererea sa trebuie să fie soluţionată. Nu vom mai tolera nici un fel de disfuncţionalitate. Acei funcţionari care greşesc vor fi supuşi sancţiunii şi vom merge chiar până la desfacerea contractului de muncă, dacă se impune”, a susţinut Apostu.
Pentru a vizualiza stadiul actelor depuse la diferite servicii şi birouri din cadrul primăriei (data la care au fost transmise, schimbul de informaţii, dacă se impune, şi răspunsul final al fiecărui serviciu sau funcţionar), solicitanţii au nevoie doar de nume şi de numărul de înregistrare. Primarul Sorin Apostu a precizat că implementarea acestui proiect nu a costat nimic, pentru că a fost realizat ca o anexă la actualul sistem de management online al documentelor existente în primărie. Sistemul va fi integrat într-un proiect mult mai ambiţios, la care se lucrează în prezent, de informatizare a relaţiei cu cetăţenii.
Edilul a precizat că multor persoane li s-a spus că dosarele lor întârzie fie prin sertarele funcţionarilor, fie chiar în cel al primarului, pentru semnături, în timp ce proiectanţii erau, de fapt, cei care nu îşi făceau treaba şi nu înregistrau la timp proiectele clienţilor. După ce au înregistrat o solicitare la Primăria Cluj-Napoca sau o documentaţie de urbanism, clujenii pot verifica imediat, de acasă, prin internet, stadiul de procesare a acestor acte. Începând de ieri este disponibil sistemul electronic menit să asigure transparenţa procesării acestor documentaţii, astfel încât solicitanţii să nu mai întâmpine niciun soi de dificultăţi.
“Imediat după ce a fost depusă cererea sau documentaţia, solicitantul poate intra pe site-ul primăriei. La rubrica «Registratură» are opţiunea de a vizualiza stadiul de procesare a documentaţiei sale. Mai exact, îşi introduce numele şi numărul de înregistrare şi îi apare exact unde anume se află documentaţia sa, dacă a fost văzută, dacă i s-a întocmit un răspuns sau urmează să i se trimită un răspuns”, a explicat primarul Sorin Apostu.
Edilul a precizat că, de regulă, cele mai mari probleme apar în cazul documentaţiilor de urbanism. “Sunt situaţii în care proiectanţii le explică beneficiarilor că documentaţiile şi autorizaţiile întârzie cu avizarea pentru că s-ar afla la semnat la primar. Au fost chiar situaţii în care aceştia le-au oferit numere false de înregistrare clienţilor lor doar pentru a mai câştiga timp. Oamenii au venit la noi şi am constatat că acele numere de înregistrare nici nu există. În alte cazuri, funcţionarii noştri sunt cei care dau explicaţii mincinoase beneficiarilor, fie pentru că au uitat actele printr-un sertar, fie din alte motive. Din acest moment vom putea stopa acest fenomen”, a declarat primarul Apostu.
El a adăugat că fiecare beneficiar va putea şti cu siguranţă dacă proiectantul pe care l-a angajat a depus sau nu documentaţia la primărie şi abia apoi să decidă dacă îl plăteşte sau nu. La fel, în ceea ce îi priveşte pe funcţionari, aceştia vor avea obligaţia ca în termen de cinci zile să ofere un răspuns solicitării trimise.
“Se prea poate ca în cazul unor documentaţii să fie nevoie de completări. Foarte bine, atunci. Funcţionarul nu are de ce să întârzie mai mult de cinci zile cu un răspuns. Solicitantul va verifica data în care şi-a depus cererea, iar apoi, peste cinci zile, va putea să aştepte răspunsul. În maxim 30 de zile, conform legii, cererea sa trebuie să fie soluţionată. Nu vom mai tolera nici un fel de disfuncţionalitate. Acei funcţionari care greşesc vor fi supuşi sancţiunii şi vom merge chiar până la desfacerea contractului de muncă, dacă se impune”, a susţinut Apostu.
Pentru a vizualiza stadiul actelor depuse la diferite servicii şi birouri din cadrul primăriei (data la care au fost transmise, schimbul de informaţii, dacă se impune, şi răspunsul final al fiecărui serviciu sau funcţionar), solicitanţii au nevoie doar de nume şi de numărul de înregistrare. Primarul Sorin Apostu a precizat că implementarea acestui proiect nu a costat nimic, pentru că a fost realizat ca o anexă la actualul sistem de management online al documentelor existente în primărie. Sistemul va fi integrat într-un proiect mult mai ambiţios, la care se lucrează în prezent, de informatizare a relaţiei cu cetăţenii.
DISTRIBUIE
Comenteaza