Universitatea Tehnică și-a instalat un sistem informatic antiplagiat

Universitatea Tehnică și-a instalat un sistem informatic antiplagiat

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) a devenit un catalizator în transformarea digitală a învățământului prin integrarea soluțiilor Office 365 în activitățile educaționale curente.

Cu Microsoft Teams ca hub de colaborare centralizat, unitatea de învățământ oferă acum cursuri online pentru 15.000 de studenți, care comunică zilnic prin intermediul a 20.000 de mesaje, în cele 6.500 de canale de Teams active. Misiunea UTCN vizează reducerea decalajului dintre tehnologie și educație.

Cu câțiva ani în urmă, universitatea a inițiat o tranziție etapizată către medii de învățare interactive. “Am început prin a customiza o soluție SharePoint pentru a structura și livra cursuri cadrelor didactice și îndrumătorilor, cu privire la modul de adoptare a noilor tehnologii la clasă”, spune Șerban Meza, conferențiar la UTCN.

“Ulterior, am implementat treptat un set cuprinzător de servicii cloud Office 365, pentru centralizarea tuturor activităților de predare și învățare, prin intermediul unei platforme online unificată”, adaugă Bogdan Orza, coordonator al eCAMPUS.

Pregătirea tehnologiei suport pentru educație online, necesară universității, a fost demarată din 2018. În acest an, prin Microsoft Teams, UTCN a făcut următorul pas către centralizarea nevoilor de comunicare interactivă și colaborare.

“Cadrele didactice și studenții erau familiarizați cu instrumentele online, prin urmare a fost mai mult despre descoperirea modului în care funcționalitățile colaborative ale acestora ar putea îmbunătăți procesul educațional”, dezvăluie Aurelia Ciupe, lector la UTCN.

Echipa eCAMPUS a lansat mai multe inițiative pentru a încuraja studenții și cadrele didactice să adopte soluțiile digitale oferite prin Office 365, printre care un mediu intern de asistență, ce constă în sesiuni de instruire, tutoriale video și un canal dedicat de întrebări și răspunsuri.

“Am construit un spațiu digital pentru a ajuta studenții, cadrele didactice  și personalul administrativ să optimizeze utilizarea funcționalităților Teams, curente și viitoare, pentru cursuri și activități colaborative”, explică Aurelia Ciupe.

“Am început să testăm capabilitățile și funcționalitățile Teams, realizând cât de mult ne poate facilita modul în care comunicăm cu studenții și felul în care primim feedback-ul lor. O sesiune de prezentare susținută online poate fi chiar mai interactivă decât în sala de curs.

Este mai ușor să păstrezi toate materialele centralizat. Studenții știu unde să găsească adnotările profesorilor și să primească  sugestiile și documentația de care au nevoie pentru a-și finaliza proiectele la timp”, explică Nicolae Vlad Burnete, lector la UTCN.

“Teams oferă conectare către Turnitin, un serviciu și platformă antiplagiat, precum și cu echipamentele de videoconferință Polycom amplasate în campus. Implicarea îndeaproape a cadrelor didactice  în procesul de transformare digitală a dus la o viteză de adopție fără precedent.

La câteva luni de la implementare, numărul de useri Teams activi a evoluat de la 200 la 10.500, întâlnirile zilnice au marcat o creștere de la 8 la peste 500, iar numărul mesajelor a ajuns de la 150 la peste 20 de mii pe zi”, susține Bogdan Orza.

Facilitarea accesului la cunoștințe poate fi rezultatul implementării Teams, însă aceasta aduce valoare dincolo de cursurile virtuale. “Am început să avem întâlniri cu cadrele didactice pe Teams. Beneficiind și de suportul rectorului UTCN, am avut întâlniri online atât ale Senatului, cât cu restul personalului, unde am făcut inclusiv verificarea prezenței și votarea.

Am organizat evaluarea de final de an prin Teams, creând un proces online prin care studenții să poată încărca proiectele finale, pe care apoi să le prezinte în sesiuni live”, spune Șerban Meza.

“Ne așteptăm ca Office 365 să devină mediul de lucru online implicit pentru UTCN, nu numai pentru gestionarea relației cu studenții sau organizarea și structurarea experienței de învățare, ci și pentru activitățile administrative curente. Sperăm de asemenea, ca acest demers să deschidă drumul și altor evoluții viitoare în aceeasi direcție”, concluzionează echipa eCampus.

Comenteaza