CFR Călători suplimentează numărul de trenuri în minivacanţa de Sfânta Maria. Cele mai multe trec prin Cluj

CFR Călători suplimentează numărul de trenuri în minivacanţa de Sfânta Maria. Cele mai multe trec prin Cluj
Trasele trenurilor care trec prin Gara Cluj-Napoca sunt înțesate de restricții de viteză | Foto: Florin Popa

CFR Călători a suplimentat numărul de trenuri şi a crescut capacitate de transport pentru zilele de 12, 13, 14 şi 15 august, pentru minivacanţa de Sfânta Maria.

În zilele cu trafic crescut din minivacanţa prilejuită de Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului este pusă la dispoziţia publicului călător întreaga capacitate de transport, tehnic disponibilă, pentru asigurarea mobilităţii către destinaţiile dorite, informează CFR Călători.

Astfel, în 15 august, pentru ca pelerinii să ajungă la slujbele de prăznuire a Adormirii Maicii Domnului, cele mai solicitate trenuri care circulă pe distanţa Cluj Napoca – Gherla – Dej Călători şi retur, precum şi cele cu destinaţia Cluj Napoca dinspre/spre Moldova şi Banat vor fi suplimentate cu vagoane în funcţie de disponibilităţile parcului de material rulant pentru preluarea fluxulului de călători spre/dinspre Mănăstirea Nicula aflată lângă Gherla, potrivit Mediafax.

De asemenea, anumite trenuri care circulă pe liniile spre Putna şi Cacica, vor fi suplimentate cu automotoare/ vagoane, pentru transportul pelerinilor la centrele de pelerinaj. Din 15 august, trenurile de pe ruta Suceava – Putna şi retur vor fi formate din automotoare Desiro.

Pentru aceeaşi perioadă se are în vedere, în funcţie de parcul disponibil şi solicitările de trafic, suplimentarea cu vagoane a Trenurilor Soarelui, pentru ca turiştii care ajung pe litoral să se poată bucura de serbările organizate pentru Ziua Marinei Române.

Pentru evitarea supraaglomerării la anumite trenuri sau pentru a preîntâmpina situaţiile neplăcute generate de epuizarea locurilor, CFR Călători recomandă pasagerilor utilizarea tuturor trenurilor din graficul unei zile de circulaţie. CFR Călători anunţă că face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare, conform sursei citate.

Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcţional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pot aparea situaţii în care, din cauza temperaturilor exterioare crescute de peste 35 de grade care la nivelul şinei şi a cutiei vagonului pot însemna şi peste 50 de grade Celsius sau a deschiderii geamurilor în parcurs, instalaţiile de climatizare să funcţioneaze fără a mai asigura răcirea în parametri normali,

Comenteaza