Val de restructurări la fabrica Bosch din Cluj: 170 de locuri de muncă tăiate. Compania promite „măsuri compensatorii”
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Oct 2025, 15:02
- Economie
- Ascultă știrea

Bosch anunță restructurări la fabrica din Jucu: 170 de locuri de muncă vor fi desființate pe fondul transformărilor majore din industria auto.
Cel mai mare producător de componente auto din lume, compania germană Bosch, a anunțat că va desființa un număr semnificativ de locuri de muncă în cadrul procesului de restructurare a activității, ca urmare a transformărilor majore din industria auto globală.
Procedurile de concediere se vor întinde, în unele cazuri, până în anul 2030, a declarat Stefan Grosch, directorul de resurse umane al Bosch, care a subliniat că există supracapacitate în sectoarele de vânzări și administrație. În același timp, din cauza scăderii cererii de componente din partea industriei auto, sectoarele de dezvoltare și producție necesită, de asemenea, ajustări.
Inițial, compania anunțase că fabricile din România nu vor fi afectate, potrivit profit.ro. Situația s-a schimbat însă între timp.
Restructurări la fabrica Bosch din Jucu
Reprezentanții Bosch au confirmat că fabrica din Jucu trece printr-un proces de adaptare la transformările structurale din industria auto globală. Într-un context economic dificil și într-o piață aflată în plină tranziție către noi modele de producție, compania a anunțat ajustarea a 170 de poziții dintr-un total de aproximativ 3.300 de angajați, începând cu 1 decembrie 2025, potrivit hackingwork.ro.
Pentru echipele din fabrică, vestea este una dificilă, având în vedere că în spatele cifrelor se află oameni, ani de muncă și proiecte importante.
Potrivit reprezentanților Bosch, decizia vine pe fondul scăderii volumelor de producție și al schimbărilor profunde din lanțul valoric al industriei auto, unde tot mai mulți producători își dezvoltă propriile arhitecturi electronice și aleg să externalizeze hardware-ul către furnizori contractuali.
„Dezvoltarea afacerii Bosch este îngreunată de o economie globală slăbită și de o piață auto stagnantă. Având în vedere evoluția pieței, ne așteptăm în continuare la o scădere a producției de vehicule și la intensificarea semnificativă a concurenței. Bosch a lucrat continuu la ajustări structurale și de portofoliu pentru a-și asigura competitivitatea și viabilitatea viitoare. În acest scop, revizuim continuu structura activităților noastre pentru a reduce costurile oriunde este posibil – fie în structuri, portofoliu sau personal, iar acest lucru se aplică la nivel mondial.
Piața de electronice auto este puternic influențată de preț, în special pentru unitățile electronice de control (ECU) și datorită apariției noilor furnizori de pe piață. În plus, lanțul valoric se schimbă. Astăzi, producătorii de vehicule preferă să-și definească singuri arhitecturile electrice/electronice (E/E) și să solicite producerea hardware-ului la costuri foarte eficiente de către producători contractuali din afara industriei. Acest lucru creează provocări economice majore pentru furnizorii de sisteme precum Bosch, care anterior au integrat dezvoltarea și producția de ECU pentru producătorii de vehicule. Divizia Bosch Mobility Electronics trebuie să se adapteze la schimbările structurale în dezvoltarea și producția de ECU și să se poziționeze competitiv.
În acest context, fabrica Bosch din Cluj, care face parte din divizia Mobility Electronics, planifică o ajustare a 170 de poziții până la sfârșitul lunii decembrie 2025. Bosch se angajează la o comunicare transparentă și deschisă. Prin urmare, am implicat reprezentanții angajaților noștri din timp și ne-am informat mai întâi angajații noștri despre această decizie. Scopul nostru este de a face restructurările cât mai acceptabile din punct de vedere social, implementând măsuri, inclusiv pachete compensatorii, conform contractului colectiv de muncă în vigoare.
În Cluj, Bosch are în prezent aproximativ 3300 de angajați la unitatea sa de producție. Fabrica a fost înființată în 2013 și produce unități electronice de control pentru asistența la condus, siguranța traficului și confort, precum și pentru îmbunătățirea experienței de condus”, este răspunsul reprezentanților companiei, potrivit sursei citate.