Gunoiul ce învrăjbeşte judeţul cu municipiul
- Scris de Luminita Silea
- 25 Mar 2013, 21:15
- Administraţie
- Ascultă știrea

Administraţia locală a refuzat să susţină financiar asociaţia care se ocupă de sistemul de management al deşeurilor din care face parte, alături de Consiliul Judeţean şi toate celelalte primării clujene, până nu primeşte asigurări că judeţul nu va băga în visteria sa toţi banii obţinuţi din sistemul de management al deşeurilor.
Până în 30 martie toate cele 81 de primării din judeţ şi Consiliul Judeţean (CJ) trebuie să verse contribuţia de 0,25 de lei pe cap de locuitor la bugetul Asociaţiai Eco-Metropolitan care va gestiona sistemul de management al deşeurilor şi licitaţiile de implementare a acestuia. Faţă de anul trecut, contribuţia a fost majorată de la 0,15 lei la 0,25 de lei, bugetul pe 2013 fiind estimat, din cotizaţii, la peste 250.000 de lei.
Primăria Cluj-Napoca trebuie să contribuie la bugetul asociaţiei cu suma cea mai mare, având în vedere numărul de locuitori şi anume peste 75.000 de lei. Consilierii locali au refuzat să aprobe virarea contribuţiei pe 2013. Aleşii locali au amânat deja de două ori proiectul de hotărâre în acest sens.
La ultima şedinţă ordinară, care a avut loc luna aceasta, liderul consilierilor PDL, Radu Moisin a atras atenţia că nu este de acord cu cu faptul că forul judeţean, care organizează licitaţia, încasează toată redevenţa, fără a o mai distribui celorlalţi asociaţi, conform cotei de participare la investiţii, având în vedere că în asocierea pentru sistemul de management al deşeurilor din Cluj, Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca participă cu aproximativ o treime din totalul investiţiei.
"Nu este vorba despre un conflict cu judeţul ci de o interpretare diferită a unor clauze din statutul asociaţiei. Problema este la conducerea asociaţiei care nu este de acord cu redistribuirea redevenţelor încasate de la licitaţii din proiectul de management al deşeurilor către fiecare primărie, proporţional cu contribuţia acesteia. Noi am cerut o clarificare în scris în acest sens de la judeţ, care ne susţine. Nu se pune problema dacă vine clarificarea, aprobăm contribuţia, ci este o chestiune de când", a declarat pentru ZIUA de CLUJ, Moisin. Acesta a mai precizat că va propune un amendament în spiritul asigurării transparenţei, ca toate angajările în cadrul asociaţiei să se facă prin concurs. "Am înţeles că în afară de director, mai există doi angajaţi, dintre care unul cu jumătate de normă. Noi am mai avut obiecţii legate de fondul de salarizare (peste 335.000 de lei pentru 2013- n.red.) pentru angajaţii asociaţiei, însă am înţeles că nu toate posturile sunt ocupate", a afirmat Moisin
Directorul Eco Metropolitan, Septimiu Sânmărghiţan, a declarat că în momentul înfiinţării respectivei asociaţii s-au reglementat chestiunile legate de utilizarea bugetului şi a fondurilor obţinute în urma licitaţiilor care ar trebui să meargă la Consiliul Judeţean, în calitate de titular al proiectului. Acesta a precizat însă că lucrurile pot fi modificate, dacă vor fi sume de parcurs pentru recuperarea investiţiei şi dacă modificările la statut sunt justificate şi argumentate. "Nu există nicio contradicţie cu primăria ci doar s-au cerut nişte lămuriri. În prezent noi avem cinci angajaţi, selectaţi prin concurs de CV-uri. Aşa am preluat eu asociaţia (de la finalul anul trecut- n.red.). Dacă se vor cere concursuri pentru completarea organigramei (până la zece posturi - n.red.), le vom organiza", a completat directorul Eco Metropolitan.
În 2013, licitaţiile pe managemntul deşeurilor - de contractare a operatorilor depozitul regional dar şi care vor colecta deşeurile din judeţ - vor fi făcute o parte de Consiliul Judeţean, o parte de Eco Metropolitan. Vorbim de contracte de ordinul sutelor de mii de lei.