În locul Bechtel, pe autostradă vine o firmă de pază

În locul Bechtel, pe autostradă vine o firmă de pază
Bechtel a acceptat să iasă de pe şantierul Autostrăzii Transilvania, urmând ca în 26 iunie să se deschidă licitaţia pentru atribuirea contractului de pază.

Despăgubirile pe care statul român le va achita în urma rezilierii contractului cu Bechtel se ridică la 37,2 milioane de euro. Atât Guvernul cât şi reprezentanţii Bechtel au transmis, oficial, că s-a ajuns la un acord comun în privinţa acestei sume, astfel că lucrările pe tronsonul Borş - Suplacu de Barcău sunt sistate. Bechtel lasă în urmă cantităţi imense de material de construcţie, urmând ca pe şantier să fie angajată o firmă de pază. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Eugen Cecen, a subliniat că ofertele pentru atribuirea contractului de pază se vor deschide în 26 iunie. Valoarea contractului este estimată la 1,7 milioane de euro (pe o durată de 4 ani).

Bechtel nu mai poate emite nici o pretenţie financiară, în afara sumei de 37,2 milioane de euro pe care o va primi de la statul român, în urma rezilierii contractului pentru lucrările la Autostrada Transilvania, a explicat şeful DRDP, Eugen Cecan. De altfel, repezentanţii Guvernului şi chiar şi cei ai Bechtel, au transmis comunicate oficiale anunţând acelaşi lucru, cum că penalităţile de 37,2 milioane de euro, care vor fi plătite companiei americane, includ şi TVA-ul şi acoperă absolut toate pretenţiile privind rezilierea acestui contract de lcurări. „Lucrările care erau de achitat, s-au plătit deja de către minister. Era vorba de peste 50 de milioane de euro, sumă care viza lucrări efectuate şi necachitate pe tronsonul Borş - Suplacu de Barcău. Acum mai trebuia să se fixeze doar penalităţile, astfel încât Bechtel să renunţe la contract", a spus Cecan.
El recunoaşte, însă, că societatea americană va pleca de pe şantier lăsând în urmă cantităţi imense de material de construcţie. „Cei care vor ajunge să continue lucrările pe acest tronson - indiferent că Ministerul va opta pentru atribuire în regim de concesiune sau în parteneriat public-privat - vor primi şi materialul de contrucţie. Asta nu impune alte costuri, decât cele care s-au efectuat deja, pentru că tot ce trebuia să încaseze Bechtel, a încasat. Mai erau de achitat lucrări în valoare de 50 de milioane de euro, iar banii aceştia s-au dat", a dat asigurări Cecan. În prezent este aşteptată licitaţia pentru atribuirea contractului de pază, care e evaluat la 1,7 milioane de euro. „Contractul pentru pază va fi atribuit pentru o perioadă de 4 ani, urmând să putem adăuga contracte subsecvente, dacă se va impune. Firma care va câştiga contractul va avea obligaţia să patruleze zilnic pe tot tronsonul Borş - Suplacu de Barcău, de 64 de km", a spus Cecan. Licitaţia se va deschide în 26 iunie. Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş a fost început în 2004 de catre compania americană Bechtel International Inc., iar până la acest moment au fost daţi în folosinţă doar 52 de km, Între Câmpia Turzii şi Gilău, costurile pentru acest tronson ridicându-se la suma de 1,4 miliarde de euro. Cel mai probabil, tronsonul Suplacu de Barcău - Borş va fi dat în concesiune, pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel.

 

Comenteaza