Parcul RATUC, înnoit cu autobuze second-hand din Paris
- Scris de Luminita Silea
- 11 Sep 2010, 00:48
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Regia Autonomă de Transport Urban Călători are pe străzile din oraş 126 de autobuze, 60 de troleibuze şi 20 de garnituri de tramvaie.
Primăria a anunţat ieri că de săptămâna următoare vor fi puse în circulaţie încă 15 autobuze articulate (cu “burduf” - n. red.), achiziţionate de la regia de transport din Paris. Acestea au fost cumpărate din resursele Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) şi au costat peste 375.000 de euro.
Autobuzele achiziţionate de Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) din subordinea Primăriei Cluj-Napoca au, fiecare, o capacitate de peste 150 de locuri, au fost luate de la regia similară din Paris şi pot să mai circule 10 ani fără probleme. Primarul Sorin Apostu a explicat că acestea au dotări moderne - aer condiţionat, rampă pentru persoanele cu dizabilităţi, sistem de supraveghere video şi, cel mai important, regia a plătit pentru 15 autobuze un preţ foarte mic - 375.000 de euro.
Potrivit edilului, începând de luni, toate cele 15 autobuze vor fi puse în circulaţie în municipiu, mai ales pe liniile foarte aglomerate. “Autobuzele acestea au circulat doar în Paris şi au o durată de viaţă de 20 de ani. Niciunul dintre ele nu este mai vechi de opt ani. Au filtre şi nu poluează. Banii pentru achiziţionarea acestor autobuze au provenit din veniturile proprii ale regiei, din banii de reclame”, a afirmat primarul Sorin Apostu.
Directorul RATUC, Liviu Neag, a declarat că, întrucât luni începe anul şcolar, RATUC îşi va relua programul de transport pentru elevi. “Anul acesta am casat circa 10 autobuze care aveau durata de viaţă depăşită. Vom intra pe liniile de transport din oraş, începând de luni, cu 126 de autobuze, 66 de troleibuze şi cu 20 de garnituri de tramvaie”, a explicat Neag.
Edilul Apostu a mai declarat ieri, la prezentarea a cinci din cele 15 autobuze second-hand care vor circula în municipiu, că următoarele investiţii vor fi realizate de primărie abia după modernizarea liniei de tramvai. “Nu vom cumpăra noi garnituri de tramvai. Vom lua maximum nişte şasiuri noi de tramvai, însă vom organiza o licitaţie separată, după ce vom termina linia de tramvai”, a menţionat primarul. Apostu a avansat şi ideea extinderii liniilor de transport în comun operate de RATUC şi în zona metropolitană. “Vom putea utiliza chiar calea ferată pentru transportul în zona metropolitană. Este adevărat că locuitorii din comunele limitrofe au cerut extinderea serviciilor RATUC, însă acest lucru este posibil doar din 2011, când se vor relicita rutele judeţene de transport. Totul depinde de introducerea sistemului de ticketing prin eliberarea biletelor în regim electronic. Pentru acest proiect avem în vedere accesarea de fonduri europene - aproximativ două milioane de euro. Aşteptăm avizul de la Ministerul Dezvoltării şi pentru acest proiect”, a mai completat primarul. Sorin Apostu a afirmat că, tot într-un viitor apropiat, instituţia sa va avea în vedere un proiect de închiriere a căii ferate şi a unor garnituri de tren pentru rute de transport metropolitane. “Există o intenţie, însă deocamdată dorim să reabilităm linia de tramvai”, a conchis edilul-şef.
Autobuzele achiziţionate de Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) din subordinea Primăriei Cluj-Napoca au, fiecare, o capacitate de peste 150 de locuri, au fost luate de la regia similară din Paris şi pot să mai circule 10 ani fără probleme. Primarul Sorin Apostu a explicat că acestea au dotări moderne - aer condiţionat, rampă pentru persoanele cu dizabilităţi, sistem de supraveghere video şi, cel mai important, regia a plătit pentru 15 autobuze un preţ foarte mic - 375.000 de euro.
Potrivit edilului, începând de luni, toate cele 15 autobuze vor fi puse în circulaţie în municipiu, mai ales pe liniile foarte aglomerate. “Autobuzele acestea au circulat doar în Paris şi au o durată de viaţă de 20 de ani. Niciunul dintre ele nu este mai vechi de opt ani. Au filtre şi nu poluează. Banii pentru achiziţionarea acestor autobuze au provenit din veniturile proprii ale regiei, din banii de reclame”, a afirmat primarul Sorin Apostu.
Directorul RATUC, Liviu Neag, a declarat că, întrucât luni începe anul şcolar, RATUC îşi va relua programul de transport pentru elevi. “Anul acesta am casat circa 10 autobuze care aveau durata de viaţă depăşită. Vom intra pe liniile de transport din oraş, începând de luni, cu 126 de autobuze, 66 de troleibuze şi cu 20 de garnituri de tramvaie”, a explicat Neag.
Edilul Apostu a mai declarat ieri, la prezentarea a cinci din cele 15 autobuze second-hand care vor circula în municipiu, că următoarele investiţii vor fi realizate de primărie abia după modernizarea liniei de tramvai. “Nu vom cumpăra noi garnituri de tramvai. Vom lua maximum nişte şasiuri noi de tramvai, însă vom organiza o licitaţie separată, după ce vom termina linia de tramvai”, a menţionat primarul. Apostu a avansat şi ideea extinderii liniilor de transport în comun operate de RATUC şi în zona metropolitană. “Vom putea utiliza chiar calea ferată pentru transportul în zona metropolitană. Este adevărat că locuitorii din comunele limitrofe au cerut extinderea serviciilor RATUC, însă acest lucru este posibil doar din 2011, când se vor relicita rutele judeţene de transport. Totul depinde de introducerea sistemului de ticketing prin eliberarea biletelor în regim electronic. Pentru acest proiect avem în vedere accesarea de fonduri europene - aproximativ două milioane de euro. Aşteptăm avizul de la Ministerul Dezvoltării şi pentru acest proiect”, a mai completat primarul. Sorin Apostu a afirmat că, tot într-un viitor apropiat, instituţia sa va avea în vedere un proiect de închiriere a căii ferate şi a unor garnituri de tren pentru rute de transport metropolitane. “Există o intenţie, însă deocamdată dorim să reabilităm linia de tramvai”, a conchis edilul-şef.
DISTRIBUIE
Comenteaza