Bilanţ la Poliţia Comunitară după cinci ani de activitate

Bilanţ la Poliţia Comunitară după cinci ani de activitate
Direcţia Poliţia Comunitară din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a realizat un raport de activitate pentru perioada 2005-2010. Începând de anul acesta, structura se va transforma în Poliţie Locală, în conformitate cu noile reglementări la nivel naţional.
“Raportul de activitate al Poliţiei Comunitare face parte din elementele pe baza cărora vom decide care dintre prevederile legislative privind înfiinţarea poliţiei locale vor fi alese pentru a continua la Cluj-Napoca să avem un sistem funcţional şi potrivit tipicului comunităţii noastre, care să asigure ordine publică, respectarea legii şi siguranţa traiului tuturor clujenilor”, a explicat primarul Sorin Apostu. În prezent, în cadrul Poliţiei Comunitare sunt 196 de angajaţi - 107 cu studii superioare, din care 35 cu studii postuniversitare, şi 89 cu studii medii. Viceprimarul Radu Moisin a declarat că, cel mai probabil în luna februarie, Consiliul Local Cluj-Napoca va decide în ce formă se va reorganiza Poliţia Comunitară, care, potrivit legii, s-a transformat în Poliţie Locală, poliţiştii comunitari primind mai multe competenţe în sectorul ordinii publice, dar şi al controalelor în trafic.

Potrivit raportului, în cei cinci ani de activitate, Poliţia Comunitară s-a implicat, pe lângă verificările periodice, şi în acţiuni publice ecologice, în campanii de conştientizare a populaţiei pentru stoparea unor fenomene precum cerşetoria şi parcarea neregulementară pe trotuare, spaţii verzi sau în parcările cu plată. “În scopul eficientizării activităţii de control în domeniile specifice şi pentru păstrarea ordinii şi liniştii publice, au fost propuse 75 de proiecte de hotărâri, adoptate de consiliul local în perioada 2005-2010. Unele dintre aceste iniţiative legislative au constituit premiere în ţara noastră şi au fost urmate şi de către alte consilii locale, pentru a rezolva, pe soluţia aplicată la Cluj-Napoca, probleme comunitare similare”, au informat reprezentanţii municipalităţii. Aceştia au adăugat că în cei cinci ani poliţiştii comunitari ai primăriei au urmat cursuri de formare profesională şi au participat la programe de schimburi de experienţă la structuri cu activitate similară. “S-a insistat pe ideea formării poliţistului comunitar de bun-simţ, devotat meseriei, exigent şi modest. De asemenea, este de remarcat faptul că au fost încurajaţi şi susţinuţi poliţiştii care au hotărât să urmeze cursurile de masterat ori studii superioare. În timp, s-au creat condiţii reale pentru ca fiecare poliţist comunitar să se formeze ca un adevărat profesionist, prin participarea la diferite traininguri realizate în domeniile de activitate specifice”, au mai informat reprezentanţii primăriei.


Perioada 2005-2010, în cifre:


- 713.737 de verificări efectuate în teren;
- 112.844 de sesizări ale cetăţenilor soluţionate;
- 322.510 de contravenţii constatate şi sancţionate;
- 13.304 cazuri de persoane depistate că apelau la mila publică sau fără adăpost (multe dintre acestea au fost găsite în mod repetat, chiar după trimiterea, aşa cum prevede legislaţia, către localităţile de domiciliu a celor cu domiciliu în alte localităţi). Toate persoanele descoperite au fost ridicate de pe domeniul public, identificate la secţia de poliţie şi cazate la azilul de pe str. Oaşului 298 sau trimise către localitatea de domiciliu;
- 305 tabere nomade, respectiv 2.735 persoane îndepărtate de pe domeniul public;
- 1.901 atelaje tractate de animale care circulau pe trasee interzise au fost ridicate, iar proprietarii acestora, sancţionaţi;
- 6.794 autovehicule de mare tonaj staţionate neregulamentar, sancţionate;
-13.590 tone de resturi vegetale şi moloz colectate de pe 17.035 mp de teren igienizat cu ajutorul asistaţilor sociali;
- 14.160 mp suprafeţe deszăpezite;
- 6.920 autovehicule fără stăpân sau abandonate, care au fost ridicate şi depozitate, după care s-a iniţiat procedura legală de publicare a anunţurilor privind comercializarea acestora ca fier vechi sau caroserii uzate prin licitaţii publice;
- 796 de verificări privind nivelul de zgomot (măsurători sonometrice) şi 147 de cazuri în care prin măsurile dispuse s-a revenit la nivelul de zgomot prevăzut de normele legale;
- 201.435 de amenzi aplicate pentru parcări neregulamentare pe domeniul public;
- 11.558 de autovehicule ridicate pentru parcare/ staţionare neregulamentară pe domeniul public;
- 12.612 autovehicule blocate pentru parcare/staţionare neregulamentară pe domeniul public;
- 1.080 de mijloace publicitare inventariate, din care 420 desfiinţate;
- 1.872 de construcţii identificate fără autorizaţie de construire sau cu nerespectarea documentaţiei tehnice vizate spre neschimbare, ale căror proprietari/beneficiari au fost sancţionaţi contravenţional;
- 35.239 de acte de comerţ ilegal depistate şi sancţionate;
- 52.080,78 lei reprezintă valoarea bunurilor confiscate, rezultate ca urmare a comerţului ilicit, predate şi declarate ca bunuri proprietate privată a statului la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Cluj;
- 29.473.255 lei reprezintă valoarea amenzilor aplicate;
- s-a asigurat paza permanentă a 25 de obiective de interes public din municipiul nostru, între care unităţi de învăţământ preuniversitar, Azilul de Noapte, Piaţa Avram Iancu, Piaţa Unirii, parkingul Minerva din cartierul Mănăştur, primăriile din cartiere, parcările cu barieră, cimitirul din Mănăştur şi cel din Chinteni etc;
- s-a participat la acţiuni organizate în colaborare cu jandarmeria şi poliţia la toate manifestările publice prilejuite de evenimente sportive, culturale, alte manifestări sau situaţii de urgenţă - accidente, explozii, inundaţii;
- au fost depistate 53 de cazuri de infracţiuni - furturi de la persoane sau agenţi economici - predate poliţiei pentru continuarea cercetărilor.


Comenteaza