Lucrările la linia de tramvai au debutat oficial

Lucrările la linia de tramvai au debutat oficial
Şantierul de modernizare a liniei de tramvai a fost deschis ieri, oficial, pe tronsonul Bucium - Pod Calvaria de către constructorii de la Swietelsky. Pe această porţiune se va lucra timp de trei luni la înlocuirea traverselor, interval în care transbordarea călătorilor se va face cu autobuzul.

"Încep cu o rugăminte către clujeni, să ne dea tot sprijinul pe parcursul derulării lucrărilor de modernizare. Tramvaiul va circula de la nodul Calvaria până pe B-dul Muncii. Până la Calvaria, transferul călătorilor se va face cu autobuze cu nr. 101. Biletul se va composta doar în tramvai", a explicat primarul Sorin Apostu. Nici circulaţia rutieră nu va fi întreruptă, municipalitatea instituind reglementări specifice de derulare a acesteia în vecinătatea şantierului liniei de tramvai. Astfel, au fost desfiinţate standuri de taxi, parcări, iar staţiile de transport au fost mutate cu câţiva metri. "Se va lucra şi noaptea, iar la final vom avea mai multe refugii pentru călători, staţii europene pentru călători şi economie la energie", a menţionat edilul Sorin Apostu. Şeful Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC), Liviu Neag, a precizat că tendinţa la nivelul capitalelor europene este de a miza pe transportul cu tramvaiul, care este unul de tip ecologic.

Primarul Sorin Apostu a promis că banii obţinuţi din valorificarea şinelor vor fi folosiţi pentru prima garnitură modernă de tramvai care va circula pe linia modernizată. "În august estimăm că va fi montată linia nouă pe tronsonul Bucium - Calvaria. Deja am înţeles că aceasta a fost comandată. Până atunci se va lucra la îndepărtarea vechilor traverse. Pe acestea le vom revalorifica şi vom face din banii obţinuţi prima garnitură de tramvai modernă care va circula la Cluj", a menţionat edilul.

Contractul de reabilitare a celor 25 de kilometri de linie de tramvai din Cluj-Napoca a fost semnat între primărie şi consorţiul condus de compania Swietelsky în 15 iunie, la valoarea de peste 104 milioane de lei fără taxa pe valoarea adăugată. Lucrările se vor întinde pe durata a doi ani.

Termene intermediare de reabilitare

Tronsonul 1
(Mănăştur - Piaţa Gării):
- Bucium-Calvaria - 3 luni de la ordinul de începere a lucrărilor (2011 - luna iulie - septembrie)
- Calvaria - Pod Horea - 6 luni de la etapa precedentă (luna octombrie 2011 - martie 2012)
- Pod Horea - Gară - 3 luni de la etapa precedentă (2012, luna martie - iunie)

Tronsonul 2
(Piaţa Gării - B-dul Muncii):
- Căii Ferate - str. Gării - 2 luni (2012 - luna iunie - august)
- Gării - Maramureşului - 2 luni (2012 - luna august - octombrie)
- Maramureşului - B-dul Muncii - 2 luni (2012 octombrie - decembrie)
- B-dul Muncii - Cpt. Grigore Ignat - 6 luni (2012 - luna decembrie - iunie)

 

 

Comenteaza