19.000 de vehicule tranzitează tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, iar 14.000, varianta Bulevardul Muncii - Apahida
- Scris de Luminita Silea
- 15 Iul 2011, 01:28
- Administraţie
- Ascultă știrea

Pe centura de nord, B-dul Muncii - Apahida, în doar 10 zile de la darea în circulaţie a tronsonului de 4,5 kilometri, traficul este de 13.000-14.000 de vehicule la 24 de ore.
"Pe centura Cluj - Nord traficul presupune 9.200 de autovehicule la 24 de ore, iar pe traseul vechi, prin faţa Aeroportului Cluj-Napoca şi segmentul Dezmir - sensul giratoriu de sub Coastă se înregistrează 4.700 de autovehicule la 24 de ore", au declarat ieri oficialii DRDP. Potrivit şefului instituţiei, Ion Pantelimon, pe tronsonul 3 al centurii Vâlcele - Apahida (pe teritoriul comunei Apahida) şi pe centura Cluj - Nord traficul este de aproape 14.000 de vehicule la fiecare 24 de ore. "Faţă de estimările noastre iniţiale, în doar 10 zile traficul pe centura B-dul Muncii - Apahida a fost cu 5% mai mare. Iniţial, vorbeam de un trafic de 11.500 de vehicule pe zi. În consecinţă, drumurile bune aduc trafic", a subliniat Pantelimon.
Oficialul DRDP Cluj a adăugat că darea în folosinţă a variantei ocolitoare de nord a încurajat şoferii să folosească traseul pentru traficul greu Câmpia- Turzii - Gilău - Căpuş - Nădăşel - Cluj-Napoca. "Darea în folosinţă a centurii aduce avantaje pe linie de deviere a traficului. Se reduce numărul de restricţii, se evită şapte intersecţii, mai multe treceri de pietoni şi semafoare. Chiar dacă traseul pentru traficul greu pe direcţia Baia-Mare indicat de noi, Câmpia- Turzii - Gilău - Căpuş - Nădăşel - Cluj-Napoca este mai lung cu 18 kilometri, are avantaje clare", a atras atenţia Pantelimon. Şeful DRDP Cluj a declarat că, din monitorizările instituţiei, traficul pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău din Autostrada Transilvania este de 17.000-19.000 de vehicule la 24 de ore. "În condiţiile în care din 237 de străzi din municipiul Turda 200 sunt în lucru pe programul de reparaţii la reţeaua de apă-canal, este de preferat evitarea tranzitării municipiului şi utilizarea segmentului de autostradă. Mai rămâne ca şi Primăria Cluj-Napoca să reconsidere zona B-dul Muncii şi să termine reparaţiile la linia de tramvai pentru că doar pe această porţiune starea drumului este precară", a mai spus oficialul DRDP Cluj.