6 tramvaie cu 7,2 milioane de euro. Cine va câştiga: Bombardier, Alstom, Siemens, CAF sau Skoda?

6 tramvaie cu 7,2 milioane de euro. Cine va câştiga: Bombardier, Alstom, Siemens, CAF sau Skoda?
Municipalitatea va lansa în câteva zile licitaţia pentru achiziţionarea a şase tramvaie noi, ultramoderne, care să circule din 2012 pe tronsonul reabilitat Mănăştur - gară.

Cel puţin şase tramvaie moderne vor fi achiziţionate în 2012, urmând ca până la finele anului viitor să fie încheiat un acord-cadru pentru un număr de maximum 12 unităţi. Primarul Sorin Apostu a anunţat ieri că valoarea estimată a unei garnituri este de 1,2 milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Tramvaiele vor fi achiziţionate de către Primăria Cluj-Napoca prin licitaţie publică.

Primarul Sorin Apostu a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că până la finalizarea lucrărilor la ambele tronsoane ale liniei de tramvai, în luna iunie 2013, la Cluj vor circula garnituri noi, conforme cu normele europene în domeniu. "Am stabilit care sunt condiţiile pe care vor trebui să le îndeplinească noile tramvaie care vor fi achiziţionate odată cu modernizarea liniei. În acest moment pregătim caietul de sarcini, iar procedura va fi publicată pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) până la sfârşitul săptămânii acesteia", a menţionat edilul clujean. El a adăugat că primăria vrea tramvaie cu capacitate de transport totală între 175 şi 200 de călători, cu instalaţie de transmisie-recepţie online a informaţiilor între vatman si dispecerat (echipament Wi-Fi), cu uşi cu sistem de protecţie la strivire a călătorilor, dar şi cu aer condiţionat.

"Noile tramvaie trebuie să fie silenţioase şi cu suspensie performantă, confortabile, cu scaune ergonomice, dispuse încât să asigure o circulaţie bună a călătorilor atât la interior, cât şi în timpul urcării sau coborârii din tramvai, cu un ambient modern, trebuie să aibă podeaua complet coborâtă, să aibă facilităţi (rampă) pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi şi al cărucioarelor pentru copii. Ele vor fi dotate cu calculatoare de bord pentru controlul funcţionării tramvaiului şi a echipamentelor electronice din dotare, asigurând astfel şi controlul consumului energetic, mai mic cu 50% faţă de cel actual. De asemenea, vor avea facilităţi pentru informarea călătorilor, vizuală şi vocală, afişarea numărului şi denumirea liniilor, pentru anunţarea şi afişarea staţiilor de pe traseu, alte informaţii specifice - vor exista minim două monitoare pentru informaţii specifice pentru călători", a completat primarul.

O altă condiţie este ca pe tramvaie să poată fi implementat sistemul electronic de validare a cardurilor de călătorie (ticketing) care va funcţiona în tot oraşul printr-un alt proiect european aflat în evaluare. Valoarea estimată a unei tramvai este de 1,2 milioane de euro, fără TVA, iar acestea vor fi achiziţionate de către primărie prin licitaţie publică. Criteriile principale de adjudecare a ofertelor vor fi preţul şi perioada de garanţie. "Vom susţine achiziţia de tramvaie din creditul pe care l-am contractat anul trecut de la CEC Bank", a explicat Apostu. El a mai ţinut să sublinieze că alte două oraşe din România au lansat proiecte de reabilitare a şinelor de tramvai, Iaşi şi Timişoara, dar Clujul este singurul care a reuşit să acceseze fonduri europene în acest sens. "Din scoaterea la licitaţie a şinelor vechi şi a dalelor de beton vom economisi circa 1 milion de euro", a spus edilul.

Primăria Cluj-Napoca a mai cumpărat tramvaie second în 2009, când s-au achiziţionat 10 astfel de garnituri în urma unor negocieri cu societatea locală de transport din Potsdam, Germania, la aproximativ 20.000 de euro. Potrivit directorului Regiei Autonome de Transport Urban Călători din subordinea Consiliului Local, Liviu Neag, parcul regiei este compus din 40 de garnituri de tramvaie, nouă dintre ele datând din perioada 1987-1989. Cele mai noi, în număr de şase, sunt din 2002. "După reabilitarea şinelor de tramvai şi după cumpărarea noilor garnituri sunt convins că şi numărul de călători va creşte. Suntem în tendinţa europeană din marile oraşe care s-au întors la transportul electric, cu tramvaiul, fiind vorba despre unul ecologic", a menţionat Neag.

 

 

Comenteaza