Stadionul modifică traseul tramvaiului

Stadionul modifică traseul tramvaiului
Şinele vor fi mutate cu circa 3 metri spre Someş. În zona stadionului, trotuarul de pe malul râului va fi desfiinţat şi mutat în zona de promenadă.

Calea de rulare pentru tramvai va fi translatată cu 2,5 - 3 metri spre Someş pe Splaiul Independenţei, în zona Cluj Arena şi a Sălii Polivalente. Şeful Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj, Liviu Neag, spune că nu este vorba decât de corelarea proiectului tramvaiului cu cel de amenajare a zonei exterioare a stadionului. Potrivit lui lui Neag, modificările traseului şinelor de tramvai nu comportă costuri suplimentare sau modificarea soluţiei tehnice.

Arhitectul Şerban Ţigănaş, din cadrul biroului de proiectare Dico & Ţigănaş, cei care au făcut proiectul Cluj Arena, cel al sălii polivalente şi care se ocupă şi de documentaţia pentru amenajarea zonei pietonale aferentă noii arene, a explicat că acestea interferează cu traseul tramvaiului de pe Splaiul Independenţei. "Pentru că arena a fost deja construită, traseul şinelor de tramvai trebuie modificat în vestul platformei ansamblului sportiv pentru că iniţial acestea au fost proiectate mult prea aproape de arena sportivă şi de intrarea principală", a subliniat Ţigănaş. Arhitectul a recunoscut că nu este vorba despre o soluţie comodă, însă a precizat că primăria şi constructorii care lucrează la modernizarea liniei de tramvai nu au altă variantă decât să o aplice.

Şantierul de modernizare a liniei de tramvai a fost deschis oficial în 1 iulie, pe tronsonul Bucium - Pod Calvaria, de către constructorii de la Swietelsky. Pentru această porţiune înlocuirea traverselor urmează să se facă în trei luni de zile. Simultan, în iulie au demarat lucrări şi pe tronsonul de pe Splaiul Independenţei, din zona Parcului Central până la Opera Maghiară. Pe porţiunea din partea de vest a ansamblului stadion şi sală polivalentă, lucrările nu au demarat încă.

Şeful RATUC Cluj a declarat că pentru stabilirea noului traseu al tramvaiului pe respectiva porţiune s-au purtat discuţii interminabile între arhitecţi pentru stabilirea distanţei optime între şine şi zona exterioară a Cluj Arena. "Ultima variantă agreată de toate părţile a fost translatarea şinelor de tramvai cu 2,5 - 3 metri spre Someş în zona platformei vestice a stadionului. Nu este vorba despre o deviere pe 100 sau 200 de metri, ci doar pe 50 de metri în dreptul amsamblului. Racordarea acestei porţiuni se va face sub formă de arc în dreptul intersecţiei de la podul Garibaldi cu traseul iniţial al şinelor, spre strada Plopilor", a menţionat Liviu Neag. Oficialul a adăugat că nu este vorba despre o modificare a proiectului. "Modificarea înseamnă schimbarea soluţiei tehnice. Această deviere nu implică nimic. Mă refer la costuri suplimentare. Sunt doar nişte corelări", a subliniat şeful RATUC Cluj.

Liviu Neag a atras atenţia că, odată lămurită soluţia de traseu al tramvaiului în zona stadionului, constructorii care lucrează la modernizarea traverselor au primit sarcina zero să finalizeze lucrările şi pe respectiva porţiune. "Vor începe săpătura şi în această zonă ca să lase calea liberă pentru execuţia celorlalte lucrări la zona exterioară a stadionului şi la sala polivalentă", a adăugat Neag.

Contractul de reabilitare a celor 25 de kilometri de linie de tramvai din Cluj-Napoca a fost semnat între primărie şi consorţiul condus de compania Swietelsky în 15 iunie, la valoarea de peste 104 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Lucrările se vor întinde pe durata a doi ani. Potrivit primarului Sorin Apostu, lucrările pe primul tronson, Mănăştur - Piaţa Gării se vor încheia înainte de termen. "În zona Someşului, trotuarele de pe malul arterei Splaiul Independeţei vor fi desfiinţate şi mutate în zona de promenadă a râului, în aşa fel încât Parcul Central nu va fi afectat de lucrările de modernizare a şinelor", a mai explicat primarul.

Termene intermediare de reabilitare

Tronsonul 1
(Mănăştur - Piaţa Gării):

- Bucium-Calvaria - 3 luni de la ordinul de începere a lucrărilor (2011 - luna iulie - septembrie)
- Calvaria - Pod Horea -
6 luni de la etapa precedentă (luna octombrie 2011 - martie 2012)
- Pod Horea - Gară -
3 luni de la etapa precedentă (2012, luna martie - iunie)

Tronsonul 2
(Piaţa Gării - B-dul Muncii):

- Căii Ferate - str. Gării - 2 luni (2012 - luna iunie - august)
- Gării - Maramureşului - 2 luni (2012 - luna august - octombrie)
- Maramureşului - B-dul Muncii - 2 luni (2012 octombrie - decembrie)
- B-dul Muncii - Cpt. Grigore Ignat - 6 luni (2012 - luna decembrie - iunie)

 

 

Comenteaza