Primăria amână desemnarea firmei care va continua lucrările la polivalentă

Primăria amână desemnarea firmei care va continua lucrările la polivalentă
Termenul maxim în care administraţia locală va lua o decizie privind continuarea lucrărilor la sala de lângă Cluj Arena a fost estimat la aproximativ şase luni.

Comisia de licitaţie a primăriei va reanaliza ofertele de la licitaţia pentru execuţia Sălii Polivalente, aşa cum a dispus instanţa, dar nu înainte ca un expert pe care municipalitatea îl va angaja să se pronunţe asupra ofertelor tehnice depuse de firme. Oficialii primăriei au explicat ieri că se aşteaptă ca orice decizie ar lua comisia de licitaţie, aceasta să fie atacată în instanţă, aşa că expertiza va conferi greutatea acesteia şi argumente solide administraţiei locale, în cazul unui nou proces.

Administraţia locală spune că instituţia va pune în aplicare deciziile instanţei referitoare la Sala Polivalentă, iar comisia de licitaţie a primăriei a reluat procedura de reanalizare a ofertelor depuse la licitaţia pentru respectivul obiectiv. Pentru că instanţele clujene au dat două hotărâri care din punctul de vedere al primăriei sunt interpretabile, comisia de licitaţie a primăriei nu poate lua o decizie cu privire la reluarea şantierului de la Sala Polivalentă, înainte ca un expert independent să se pronunţe cu privire la ofertele tehnice de la licitaţie.

Municipalitatea vrea ca decizia comisiei de licitaţie să fie legală şi corectă şi să reziste în faţa instanţei, anticipând că indiferent care va fi aceasta, probabil va fi din noua atacată cu un nou proces. Având în vedere că vechea comisie de la licitaţie a fost condusă de Radu Moisin, care nu mai are funcţii în executiv, noul preşedinte este directorul tehnic al primăriei, Virgil Poruţiu. Lucia Lupea, şeful Serviciului achiziţii din cadrul instituţiei, care face parte la rândul său din comisie, a precizat că deja primăria a transmis adrese universităţilor mari din ţară pentru contractarea unui expert.

Lupea a menţionat că intenţia primăriei este de a beneficia de serviciile unui expert din alt oraş decât Cluj-Napoca (unde activează societatea ACI ), Sibiu (de unde este societatea CON-A) sau Bucureşti (de unde este firma de avocatură care a reprezentat compania ACI în instanţă). "O expertiză durează maxim şase luni. Noi am trimis deja adrese către universităţi şi sperăm ca la începutul săptămânii următoare să putem desemna expertul, iar acesta să se apuce de lucru. Experţii care au efectuat expertizele din proces au fost plătiţi cu aproximativ 70.000 de lei. Noi ne aşteptăm să achităm celui pe care îl vom contracta maxim jumătate din această sumă", a afirmat Lupea.

Până nu va fi gata expertiza, municipalitatea nu va discuta cu cele două societăţi implicate în proiectul polivalentei (consorţiul condus de Con-A, care a primit contractul şi a executat deja peste jumătate din obiectiv, şi cel condus de ACI, care s-a adresat instanţei împotriva deciziei primăriei de a atribui contractul primei asocieri şi care are două soluţii de la instanţe în favoarea ofertei depuse la licitaţie).

Şatierul de la Sala Polivalanetă a fost sistat în luna martie, după ce ACI a obţinut o hotărâre judecătorească prin s-a dispus anularea rezultatului procedurii de licitaţiei şi reanalizarea ofertelor, iar oferta celor de la CON-A a fost declarată neconformă. Mai mult, Curtea de Apel a menţinut respectiva decizie, printr-o sentinţă din luna iunie.

Primăria a achitat societăţii CON-A o sumă de peste 37,7 milioane de lei, din totalul de peste 63,1 milioane de lei, cu taxa pe valoarea adăugată (TVA), cât este valoarea la care s-a contractat Sala Polivalentă. Primăria a încheiat contractul cu societatea CON-A la o valoare de peste 50,9 milioane de lei, fără TVA, în timp ce societatea ACI a ofertat peste 91 de milioane de lei, fără TVA, pentru realizarea obiectivului.

Ezitările primăriei de a pune în aplicare deciziile instanţei au stârnit reacţii din partea ACI şi CON-A. Cei din urmă au transmis cotidianului ZIUA de CLUJ că aşteaptă ca beneficiarul proiectului, adică administraţia locală, să îşi exprime poziţia în acest caz. "Respectăm deciziile luate de instanţele judecătoreşti şi aşteptăm punctul de vedere şi poziţia pe care o va lua beneficiarul, ca urmare a hotărârilor judecătoreşti menţionate mai sus", au precizat reprezentanţii companiei sibiene.

ACI Cluj, prin Consiliul de Administraţie, a menţionat marţi, printr-un comunicat de presă, că o eventuală opţiune a municipalităţii de a solicita reluarea lucrărilor de către asocierea CON-A, în baza unui contract nul, ar aduce primăria în situaţia de a plăti din bani publici realizarea unui singur obiectiv de două ori.

"Nu dorim un duel cu primăria. Cel mai simplu s-ar rezolva lucrurile printr-o întâlnire la care să participe toate părţile. Nu există mari dileme în acest caz şi nici nu este vorba despre o situaţie fără precedent. Motivul pentru care primăria vrea să contracteze un expert, după cum s-a pronunţat, pentru că ar exista două hotărâri judecătoreşti contradictorii, nu se justifică. Noi am contestat rezultatul procedurii de atribuire şi ni s-a dat dreptate. Există nişte termene stricte şi scurte în care o autoritate publică trebuie să ia o decizie.Primăria trebuie să reanalizeze ofertele în termen de 30 de zile de la pronunţarea hotărârii instanţei. Nerespectarea acestuia duce la despăgubiri, sancţiuni, amenzi. Noi nu vrem să se ajungă aici şi la tensiuni. Noi am transmis că avem disponibilitatea pentru a ne întâlni cu administraţia locală" a declarat ieri Dan Cristea, avocat senior colaborator Ţuca, Zbârcea şi Asociaţii, reprezentanţii legali ai asocierii conduse de ACI Cluj.

Luminiţa SILEA, Kristina REŞTEA
luminitasilea@ziuadecj.ro, kristinarestea@ziuadecj.ro

 

Comenteaza