News alert Update Video 30 de autobuze Mercedes noi pe străzile din Cluj-Napoca

Primele 30 de autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6, din cele 60 achiziţionate de Compania de Transport Public (CTP), intră în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca începând de miercuri, 28 noiembrie.

Anunţul a fost făcut de primarul Emil Boc, în cadrul matinalului Realitatea FM Cluj. "Un număr de 30 de autobuze intră în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca, la ora 10:30. Vorbim despre autobuze Mercedes din cele 60 achiziţionate de CTP, iar celelalte 30 intră în decembrie", a anunţat edilul. 

De la începutul anului 2018, în Cluj-Napoca au mai fost puse în circulație 11 autobuze electrice Solaris și 15 autobuze articulate Mercedes, de 18 m lungime.

Dotări de ultimă generație

Autobuzele corespund tuturor normelor europene în domeniu, garanția este de cinci ani sau 350.000 km. Capacitatea totală de transport este de 104 călători dintre care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare.

Lungimea autobuzului este de 12 m, podea complet coborâtă, rampa pentru persoanele cu dizabilități. Autobuzele au 3 uși duble (cu câte 2 foi fiecare), sistem de încălzire, sistem de aer condiționat, ventilație naturală, ventilație forțată, sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi led, afișaje de traseu exterioare cu led (față, lateral și spate), 1 indicator vizual interior de stații cu led, 1 monitor LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu, 1 monitor LCD pentru anunțuri publicitare, anunțarea vocală a stațiilor în salon, stație de amplificare, radio-CD și microfon, sistem de supraveghere video în interior și exterior, sistem de ticketing, computer de bord, internet gratuit Wi-Fi pentru călători, prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile montate pe barele din salon, anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare în exteriorul autobuzului pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere (exemplu: "A sosit linia 30, se deplasează spre cartierul Grigorescu").

62,8 milioane de lei este prețul pe care CTP îl va plăti pentru cele 60 de autobuze. 

Un autobuz costă 1,04 milioane de lei. ”Garanția autobuzelor este de cinci ani sau de 350.000 km, iar termenul de livrare este de cinci luni de la data contractării. Până la sfârșitul anului vor sosi la Cluj”, spunea directorul CTP, Liviu Neag, în luna mai. Conform caietului de sarcini, ponderea cea mai mare din ofertă a fost preţul, 60%.

Licitaţia pentru 60 de autobuze nearticulate este „urmaşa" uneia pentru 50, al cărei rezultat a fost anulat de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, apoi de instanţă. Și în mai 2017 Mercedes fusese declarată drept câştigătoare a atribuirii.

Investiţii în parcul auto al CTP

Primăria va cumpăra 25 de autobuze electrice cu încărcare din mers, investiţia depăşind 115 milioane de lei. La Cluj-Napoca vor ajunge şi 22 de tramvaie Imperio, produse la Arad, de 40 de milioane de euro. Polonezii de la Solaris vor livra 50 de troleibuze noi, de 18 m, valoarea investiţiei fiind de 123 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, prin Programul Operațional Regional și bugetul local.

Primăria recunoaşte că e nevoie de noi linii de autobuz în Cluj. Focus pe Borhanci, Gheorgheni, Grigorescu sau Emerson

Cluj-Napoca are nevoie acută de noi linii de autobuz, în special în cartiere noi, locuite predominant de populaţia activă (angajaţi, elevi şi studenţi). Un studiu recent relevă că jumătate din călătoriile cu abonament sunt făcute acum de pensionari, ei locuind în zone bine deservite de transportul în comun. 

Focusul este pe Borhanci, Europa, zonele industriale Tetarom şi Emerson. "Investim constant în modernizarea transportului în comun, lucru ce va veni la pachet şi cu extinderea anumitor trasee sau creşterea frecvenţelor curselor în anumite cartiere, în care astăzi transportul în comun nu funcţionează aşa cum ne-am dori.

Vorbim aici despre cartierele Borhanci, Europa, de o legătură între Grigorescu şi Gheorgheni, discutăm despre zonele industriale foarte frecventatem, precum Tetarom sau Emerson. Legăturile nu trebuie să vină neapărat din Baciu, pot să vină şi pe cealaltă parte, pe Tăietura Turcului şi transportul poate fi făcut pe anumite intervale orare. Deci avem în proiect asemenea lucruri, odată ce vor veni mai multe autobuze", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la un post de radio local. 

VEZI STUDIU: Clujul are nevoie de noi linii de autobuz. Jumătate din călătorii, făcute acum de pensionari

Comenteaza