5 noi parking-uri în Cluj, peste 1.600 de locuri de parcare. Lucrările încep în 2019!

5 noi parking-uri în Cluj, peste 1.600 de locuri de parcare. Lucrările încep în 2019!

Încep lucrările la 5 parking-uri supraterane în Cluj-Napoca. Alte 6 proiecte sunt în diverse faze de realizare a documentației. Un al 7-lea este blocat. 

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, anunţă demararea lucrărilor la cinci parking-uri, între care unul privat. Este vorba despre parcările supraterane de pe străzile Primăverii 8, Primăverii 20, Mogoşoaia 7, Hasdeu, respectiv Avram Iancu. 

Primăverii 20. Va fi construit pe o suprafață de 1.532 mp, având un regim de înălțime 2S+P+4E/5E/6E parțial şi o capacitate de 400 locuri, inclusiv locuri destinate persoanelor cu dizabilități deținătoare de autoturisme. Lucrarea a fost câștigată de TCI Contractor General (lider de asociere) cu 25.507.622,79 de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție.

Primăverii 8. Ar urma să coste peste 25 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Banii provin exclusiv de la bugetul local. Imobilul ar urma să aibă două niveluri de subsol, parter şi două etaje supraterane. Intenţia este ca garajul să aibă 266 de locuri şi ceea ce e interesant este că, între acestea, ar trebui să existe 42 de locuri pentru maşini de lux şi 27 pentru automobile electrice. Tot TCI CG este contractorul

Mogoșoaia 7. Se construiește pe o suprafaţă de 3.910 mp şi este situat în cartierul Mănăştur, delimitat de străzile Almaşului, Primăverii, Mogoşoaia şi Emil Cioran, într-un spaţiu ocupat în prezent de 99 de garaje construite în sistem provizoriu (33 metalice şi 66 din betoane). Parkingul va avea o capacitate de 292 de locuri. Accesul va fi pe str. Emil Cioran, iar ieşirea se va face în str. Mogoşoaia. TCI CG a câştigat şi acestă licitaţie. 

Hadeu. Primăria este aociată cu UBB; protocolul a fost încheiat pe 99 de ani. Este vorba despre un parking suprateran care ar urma să se construiască pe strada Păstorului 67-69, pe un teren de 1.992 mp. Imobilul va avea subsol, două niveluri de demisol, parter, trei etaje şi o terasă, în total 320 de locuri. Dintre acestea, 238 de locuri vor fi cu regim închis; acestea vor fi rezervate studenţilor şi cadrelor didactice de la UBB, care vor beneficia de o reducere de 10% din valoarea abonametelor standard. Restul de 82 de locuri vor putea fi ocupate de alţi şoferi care caută un loc de parcare în zonă. În asociere, universitatea vine cu terenul, evaluat la 1.792.800 de lei (calculul s-a făcut la preţul de 900 lei/mp). Municipalitatea va suporta preţul execuţiei lucrării, estimat la peste 30 de milioane de lei, iar Serviciul public de interes local pentru administrarea parcărilor se va ocupa de managementul obiectivului.

Municipalitatea s-a angajat ca, la fiecare nou parking, să existe staţii de încărcare pentru maşini electrice. Vor fi şi locuri destinate limuzinelor, şoferilor cu dizabilităţi, respectiv pentru biciclete.

Parking privat în centrul Clujului

Garajul suprateran, al cărui beneficiar este Casa de Pensii a Bisericii Reformate, va fi situat pe strada Avram Iancu nr. 23-24, în apropierea Cimitirului Central din Cluj-Napoca. Va fi ridicat pe o parcelă în suprafaţă de 2.113 mp şi va fi dispus astfel: două subsoluri, parter, trei etaje şi terasă. În total va avea o suprafaţă de 9.984 mp, din care 549 reprezintă funcţiuni comerciale/ servicii, alimentație publică, funcțiuni administrative/ birouri. Conform proiectantului - biroul de arhitectură Dico şi Ţigănaş - garajul suprateran ar urma să dispună de 333 de locuri de parcare, între care şi locuri speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, plus locuri de parcare pentru biciclete.

Primăria a pornit bătălia împotriva garajelor

Pentru construcţia acestor parkinguri au fost demolate mai multe garaje de cartier: 60 de pe Primăverii 20, 106 pe Primăverii 8 şi 205 pe Mogoșoaia 7. Alte zone vizate: 64 pe Brateș, 98 pe Parâng. Un total de 533 de garaje care devin istorie.

Încă şase parkinguri în proiect, altul blocat

Edilul Clujului a completat că alte șase parkinguri sunt în diverse faze de realizare a documentației. Este vorba despre proiectele de pe străzile Albac-Azuga, Trotușului, Gheorghe Dima – vest, Sighișoara, Liviu Rebreanu și Piața Cipariu. Un alt parking este gândit pe terenul Institutului Oncologic, pe Republicii – Ion Creangă. “Proiectul este blocat la Ministerul Sănătății și voi încerca să discut cu doamna ministru să îl deblocăm”, a explicat primarul Boc, în cadrul matinalului Realitatea FM Cluj. 

Parcări mai scumpe în centrul Clujului. Boc: "Nu îţi poţi lăsa maşina în parcare ca să stai 8 ore pe terasă, la cafea"

Şoferii plătesc cu 40% mai mult dacă doresc să parcheze în centrul oraşului Cluj-Napoca, începând din 1 ianuarie 2019. Cea mai importantă măsură luată este modificarea tarifului de parcare pentru o oră, în zona ultracentrală. Acesta va urca de la 5 la 7 lei. Vorbim despre o majorare cu 40%. În urmă cu un an a fost decisă o altă scumpire, de la 4 la 5 lei, ceea ce înseamnă 20% suplimentar la prețul parcării.

Tarifele de parcare în 2019 

30 de minute zona I/1 oră Zona II – 3,5 lei (a fost 2 lei în 2018 și 2017)
1 oră zona I/2 ore Zona II – 7 lei (5 lei a fost în 2018, 4 în 2017)
2 ore zona I/4 ore Zona II – 14 lei (10 lei a fost în 2018, 8 lei în 2017)

Primarul Emil Boc a subliniat că prin scumpirea parcărilor din zona ultracentrală se încearcă descurajarea celor care vin cu maşina în centrul oraşului şi stau ore în şir la terase, fără a avea cu adevărat nevoie de acele locuri de parcare. "La inițiativa colegilor mei am amplasat panouri electronice în oraș cu privință la disponibilitatea locurilor de parcare din parking-urile publice. Aceste panouri arată că sunt zilnic sute de locuri libere, în parkingurile de la stadion și Sala Polivalentă, cu o taxă modică. Ce aş dori prin această majorare este să nu vină lumea la terasă şi să stea în parcare o zi întreagă, că are nevoie că nu, numai aşa, să ocupe un loc de parcare. Obiectivul nostru este ca pentru această zonă să asigurăm fluiditatea, să se gândească lumea că nu merite să îşi lase maşina 8 ore şi să stea la cafea 8 ore în centrul Clujului. Pot să vină cu mijloacele de transport în comun şi să vină la o cafea fără să ducă maşina pînă în buza terasei. Să folosească aceste parcări cei care au cu adevărat nevoie de ele.  

Comenteaza