Aglomeraţia din Floreşti, greu de învins. Birocraţia amână fluidizarea traficului

Aglomeraţia din Floreşti, greu de învins. Birocraţia amână fluidizarea traficului
La începutul lunii ianuarie 2015 Primăria Floreşti anunţa câştigătorul licitaţiei pentru introducerea sistemului inteligent de semaforizare în comună. Suntem la jumătatea lunii februarie, dar administratorul drumului naţional, care leagă Clujul de Floreşti, bate pasul pe loc în ceea ce priveşte amenajarea a două sensuri giratorii necesare fluidizării traficului pe această arteră deosebit de aglomerată.

Firma Swarco Trafic România, din Bucureşti, a câștigat licitația cu suma de 978.895 lei pentru lucrări de execuţie și servicii de întreținere a unor semafoare rutiere în trei intersecții și în trei treceri pietonale amplasate pe DN1 și servicii de întreținere, plus revizii și intervenții la instalațiile de semaforizare din 6 intersecții şi treceri pietonale.

Directorul executiv al Primăriei Floreşti, Florin Zanc, spune că s-a semnat contractul cu firma bucureşteană care va începe lucrările imediat ce vremea va permite acest lucru, cel mai probabil în lmartie.

Zanc mai afirmă că încă nu există nici un demers din partea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj în ceea ce priveşte realizarea celor două sensuri giratorii care trebuie construite pe DN1, ce leagă municipiul Cluj-Napoca de Floreşti pentru a putea finaliza întreaga lucrare de fluidizare a traficului pe această şosea.

Discuţiile dintre Primăria Floreşti şi DRDP Cluj se poartă încă din noiembrie, dar fără rezultat. Reprezentanţii Primăriei Foreşti au afirmat că sunt dispuşi să susţină financiar atât lucrările de proiectare cât şi de execuţie a celor două sensuri giratorii.

Odată cu anunţarea câştigătorului licitaţiei pentru semaforizare, la începutul lunii ianuarie, primarul comunei Floreşti, Horea Şulea, declara: „Sunt convins că o dată cu implementarea acestui sistem se va rezolva situația traficului de pe Avram Iancu DN1. Numai că pentru acest lucru avem nevoie de două girații noi, unul în zona BMW/Volvo și unul la ieșirea vestică din comună, întrucât noul sistem va interzice virajul la stânga de pe DN1.

Acest aspect, al girațiilor, este amânat la nesfârșit de administratorul drumului. De ce, nu știu. Floreștenii trebuie să înțeleagă că administratorul drumului respectiv, DN1, este CNADNR prin DRDP. Noi, Primăria Florești, nu putem face nimic fără acceptul lor. Mai mult, noi nu putem amenaja absolut nimic pe DN1, sensuri giratorii, marcaje, acesta fiind apanajul CNADNR-DRDP".

Atât directorul CNADNR, Narcis Neaga, cât şi directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, au declarat că se vor intereseza despre proiectul celor două sensuri giratorii şi vor oferi informaţii în cursul zilei de joi. Semaforizarea din Floreşti va fi una inteligentă, astfel încât va exista aşa-zisa undă verde.

Este vorba de un sistem care cuantifică numărul de mașini sosite în intersecție și schimbă accesul în funcție de trafic. Varianta a apărut după ce Primăria Floreşti, împreună cu DRDP şi cu Poliţia Rutieră, au renunţat la ideea benzii reversibile, după ce soluţia a fost considerată prea riscantă, în condiţiile în care şoferii din România nu sunt printre cei mai disciplinaţi.

 

 

 

Comenteaza