Un mare parc al Clujului va fi modernizat cu 10 milioane de euro

Un mare parc al Clujului va fi modernizat cu 10 milioane de euro

Parcul Feroviarilor din Cluj-Napoca intră într-un proces de amenajare și modernizare care va dura aproape doi ani. Proiectul prevede, pe lângă lucrările din parc, amenajarea străzii, a malurilor Someșului și construirea unei pasarele peste râu.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru Parcul Feroviarilor va ajunge pe masa consilierilor locali în ședința de joi, 21 noiembrie. Referatul de aprobare a proiectului relevă că valoarea totală a investiției este 49,6 milioane de lei, durata de realizare fiind de 22 de luni. 

În proiect sunt prevăzute patru obiective de investiții: amenajarea Parcului Feroviarilor, amenajarea străzii Parcului Feroviarilor, amenajarea malurilor râului Someșul Mic, realizarea de pasarele pietonale peste râul Someș. Finanțarea investiției va fi făcută din fonduri de la bugetul local și din alte surse.

Printre propunerile pentru amenajare se numără înlocuirea mobilierului urban existent cu mobilier nou pentru repaus şi recreere: mobilier pentru odihnă pe aleile principale, mobilier pentru odihnă la locul de joacă, loc aparate fitness, coşuri de gunoi pe toate aleile, rastele pentru bicicletă, vitrine iluminate, cişmele cu apă, iluminat general şi arhitectural, instalaţii ape pluviale, instalaţii de alimentare cu apă şi irigaţii.

În ceea ce privește reamenajarea străzii Parcului Feroviarilor, se propun amenajarea benzilor de biciclete și amplasarea de dotări aferente acestui mijloc de transport (standuri, staţii alimentare biciclete şi trotinere electrice), redimensionarea zonelor de parcare din lungul străzii şi prioritizarea deplasării pietonale şi cu biciclete.

Amenajarea propusă a străzii se referă la profilul dinspre Parcul Feroviarilor cu următoarele benzi funcţionale: trotuar, bandă de bicicletă și două benzi auto cu dublu sens. Ambele maluri ale râului vor fi reorganizate: amenajări peisajere, crearea de noi alei pietonale, dotare cu mobilier urban, sistem de iluminat nou, montarea unei nou balustrade, două pasarele pietonale care vor realiza legătura cu parcul.

“Soluţia de amenajare a parcului, care include şi ambele maluri ale râului Someşul Mic, prevede două pasarele pietonale care vor fi poziţionate în colţul sud-vestiv, respectiv la jumătatea vestică a parcului, având corespondenţă cu str. Iuliu Coroianu, respectiv cu str. Spitalului. Pasarelele vor asigura traficul pietonal şi velo peste râul Someşul Mic", se mai arată în proiect.

VEZI CUM VA ARĂTA PARCUL FEROVIARILOR, imaginat de arhitecții care redesenează Turnului Pompierilor și cartierul Sopor!

Istoria Parcului Feroviarilor

Parcul de 5,4 ha a fost atestat documentar în sec. XIX, aici având loc târgul de vite al oraşului. În anii ’60 a luat actualul nume şi a fost transformat în parc de distracţii pentru copii. La începutul anilor ’90 a fost dat în administrarea Sucursalei Regionale CFR Cluj. În 2006 a fost cedat prin concesiune, pe 25 de ani, omului de afaceri Arpad Paszkany, prin intermediul Clubului de Fotbal CFR 1907, pe acea vreme CFR Ecomax.

Terenul a fost evaluat atunci la doar 7,4 milioane de lei. Prin contract, clubul se angaja să facă investiţii de 17,5 milioane de lei. Banii ar fi trebuit să fie cheltuiţi pentru construirea unei baze sportive, a unui hotel şi a unui parc de joacă pentru copii, deschis accesului public. Din aceste planuri s-a concretizat doar un teren de fotbal, ecologiştii împiedicând continuarea lucrărilor, în 2011, pe motiv că se distrug arborii bătrâni ai parcului.

A urmat perioada de criză, iar Paszkany a anunţat că renunţă la investiţii. Terenul s-a întors, aşadar, la compania națională Căile Ferate Române. Pentru salvarea parcului şi reintroducerea acestuia în circuitul public al oraşului a luptat şi un grup civic, intitulat Federaţia Parcului Feroviarilor. Ecologiştii au înaintat către Regionala CFR un plan de preluare şi reactivare în toamna lui 2014. Pe 20 de ani.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK

Loading...
loading...
Comenteaza