Alin Tișe, mesaj pentru clujenii care nu au contract cu Supercom: ''Primăriile pot impune o taxă de sancționare de până la 3 ori tariful/lună''

Alin Tișe, mesaj pentru clujenii care nu au contract cu Supercom: ''Primăriile pot impune o taxă de sancționare de până la 3 ori tariful/lună''

A trecut o luna de când operatorul de salubritate Supercom a intrat în județul Cluj. În multe sate sunt încă probleme privind încheirea contractelor, ceea ce ar putea duce la sancțiuni usturătoare pentru locuitori.

 

''ADI-ul este format din toți primarii din județ. Responsabilitatea gestionării problemei gunoiului aparține întregii colectivități. Am constatat că la municipiul Cluj-Napoca lucrurile încep să între în normal, are deja un apart profesionit care se ocupă de asta, deja știu cum să abordeze problema. La nivelul comunelor, sunt situații unde nu există nicio persoană specializată pe această probleme. Constatăm totuși o reducere a numărului de siszari.

Am avut o întâlnire cu primarii din lotul I, peste 30 de primari. Au fost nemulțumiri diverse: neridicarea gunoaielor, frecvența de ridicate, etc. Sunt multe situații unde doar 60% din populația unei comune are încheiate contracte pentru ridicarea gunoiului, iar pentru restul populației este nevoie că primarii să se implice. Nu se poate să mergi pe o stradă și la un număr să ridici gunoiul, la altul nu, nu poți lasă gunoiul în stradă pentru că nu și-au încheiat oamenii contractul.

Primăria plătește în numele cetățeanului, pentru că ulterior să își recupereze banii de la acesta. Pentru cetățenii de rea credință, care refuză să încheie contract și să plătească, prin lege, primăriile pot impune o taxa de sancționare de până la 3 ori tariful/luna, tocmai pentru a stimula încheierea de contracte. Primarii au convenit o perioada de grație de 3 luni de zile, apoi vor da o hotărâre locală pentru a putea da sancțiuni'', a declarat Aline Tișe, presedintele Consiliului Judetean, la ZIUA LIVE.

Firma bucureșteană Supercom se ocupă de ridicarea gunoaielor menajere din tot județul Cluj pentru următorii 10 ani. Este vorba despre toate cele trei loturi – Cluj-Napoca/Huedin, Gherla/Dej și Turda/Câmpia Turzii, fiecare cu comunele din jur, dar și operarea CMID – centrul de management integrat al deșeurilor. Licitația a fost organizată de Asociația de dezvoltare intercomunitară ECO Metropolitan, din care face parte Consiliul Județean Cluj și primăriile.

În vederea asigurării unei monitorizări mai eficiente și centralizate a problemelor, clujenii sunt rugați să utilizeze aplicația Timestamp Camera (gratuit din AppStore sau Google Play) și să transmită pe Whatsapp la nr. 0770247631 doar poze de la locul sesizării! Sesizările pot fi făcute și telefonic (sunt 3 operatori disponibili la dispecerat) sau prin email: cluj@supercom.ro.Operatorul are la dispoziție maxim 24 de ore să remedieze problemele semnalate de către cetățeni prin mail sau aplicație, altfel va fi sancționat.

Comenteaza