Antonia începe munca la Primăria Cluj

Antonia începe munca la Primăria Cluj

Miercuri este prima zi de lucru a funcţionarul public virtual "Antonia", care îi va scăpa pe clujeni de birocraţia din administraţia locală.

Robotul "Antonia", bazat pe inteligenţa artificială, va dirija cererile online ale cetăţenilor şi îi va ajuta pe aceştia 24 de ore din 24 în rezolvarea problemelor cu municipalitatea.

"Antonia va fi funcţională începând de miercuri, 18 aprilie 2018. Voi prezenta modul de operare în cadrul şedinţei de Consiliu Local", a declarat primarul Emil Boc la Realitatea FM Cluj.

Pe scurt, o serie de cereri pe care în momentul de faţă clujenii trebuie să le depună în scris la ghişeele Primăriei şi apoi să meargă să le ridice, de miercuri le pot transmite online prin Antonia.

"La unele se va răspunde tot electronic, cu semnătură digitală, fără să mai fie nevoie ca cetăţenii să meargă la Primărie. Sistemul recunoaşte situaţia acolo unde nu ai nevoie de acel act fizic pe care să îl duci la autoritatea statului. Acolo unde e nevoie de un astfel de act, cetăţeanul va merge să îl ridice de la Primărie - cum e cazul Cartea Funciară. Asta e legea, noi nu avem ce face în astfel de cazuri", a explicat Boc.

Pe lângă "Antonia", în viitor la sediul principal al primăriei va exista şi un funcţionar public - hologramă, care va răspunde întrebărilor cetăţenilor. "Va arăta ca o persoană, încă nu ştim chipul cui îl va avea, şi le va oferi răspunsuri generale cetăţenilor: ce trebuie să facă, unde trebuie să se adreseze în problemele lor. Nu va putea soluţiona problema, acest lucru rămâne în sarcina colegilor din departamentele competente", a dezvăluit viceprimarul Dan Tarcea într-o altă emisiune Realitatea FM Cluj.

Echipa de proiect care dezvoltă "Antonia" este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetăţeni.

 

Comenteaza