Au ajuns avizele pentru Planul Urbanistic General. Regulile, la votul final

Au ajuns avizele pentru Planul Urbanistic General. Regulile, la votul final
La trei ani de la începerea lucrului pentru noul regulament, echipa PUG a completat dosarul de avize, urmând acum doar aprobările din partea administraţiei locale.

Lipseşte doar un document din partea administraţiei judeţene, după care se trece la hopul final: asumarea în Consiliul Local (CL) a noilor reglementări. Primarul Emil Boc a declarat că îşi doreşte ca noul Plan Urbanistic General (PUG) să intre în vigoare anul acesta, aşa că documentaţia ar urma să fie supusă aprobării forului decizional local în septembrie.

Proiectanţii şi-au încheiat munca, mai este nevoie ca, în urma analizelor, reprezentanţii autorităţilor să dea girul pentru intrarea în vigoare a noilor reguli. "S-au primit toate avizele, mai lipsea doar cel de la Ministerul Transporturilor. De acum, mai avem nevoie doar de un aviz din partea comisiei de urbanism din partea administraţiei judeţene. Acesta însă e aşa-zisul aviz al arhitectului şef, deci e un document tehnic, nu unul politic. Apoi urmează discutarea noului PUG în Consiliul Local. Noi am spera să mai avem totuşi şi o întâlnire cu noua administraţie, cu care nu am avut încă o discuţie", a menţionat Adrian Borda, şeful de proiect pentru actualizarea PUG.

Amintim că în repetate rânduri, consilierii locali din vechiul mandat (2008-2012), unii membri în plen şi acum, au declarat că au foarte multe amendamente la noua documentaţie şi se plângeau că nu au fost consultaţi de echipa PUG. Consilierii au mizat pe faptul că înainte de discuţia decisivă de şedinţă de Consiliu Local va mai avea loc o rundă de dezbateri.

De la această fază, termenul la care noile reglementări intră în vigoare ţine de viteza cu care se vor mişca autorităţile locale. "Chiar dacă se vor cere anumite modificări, acestea la noi durează două zile", a subliniat Borda. Întârzierea predării documentaţiei este explicată de proiectanţi prin birocraţia din sistem. "Ministerul Transporturilor, cu cele trei companii (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Societatea Naţională Căile Ferate Române şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română - n. red.), a consumat cel mai mult timp. Acordul de la autorităţile de mediu durează, natural, mult. O vreme, existau domenii care funcţionau în cadrul aceluiaşi minister, care apoi s-a separat. În felul acesta a mai apărut unul", a explicat Borda.

De contractul pentru PUG se ocupă Universitatea Tehnică (UTCN), câştigătoare a licitaţiei organizate de primărie în 2009, cu o ofertă de 2,4 milioane de lei fără taxa pe valoarea adăugată. UTCN s-a asociat cu birourile de arhitectură Planwerk şi Bogart. Subcontractanţi declaraţi sunt Universitatea Babeş-Bolyai, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară, DASAT Invest şi ISH România. Contractul a fost semnat în iunie 2009, iar PUG ar fi trebuit să fie gata la finalul lui 2010. Valabilitatea actualului PUG a fost prelungită până la aprobarea noii documentaţii de urbanism, în aşa fel încât să nu existe probleme legate de autorizarea construcţiilor în oraş.

Reglementări din noul PUG

Cluj-Napoca a fost împărţit în noul PUG în trei perimetre: oraşul actual (unde vor exista defalcări pe locuinţe individuale), zona de urbanizare (în care e inclusă şi zona Borhanci), de 2.143 ha, şi zona de restructurare, de 593 ha (suprapusă fostei zone industriale, plus un parcelar riveran arterelor de circulaţie). Există reglementări clare privind procentul de spaţiu verde pe parcela pe care se construieşte. În zona centrală, porţiunea protejată va creşte la 614 ha, inclusiv Canalul Morii şi râul Someş. De asemenea, în ceea ce priveşte regimul de înălţime maxim acceptat în oraş, acesta a fost fixat la şase etaje.

Luminiţa SILEA, Kristina REŞTEA

 

Comenteaza