Autostrada, ruptă în două de lipsa unui pod. Cum rezolvăm problema

Autostrada, ruptă în două de lipsa unui pod. Cum rezolvăm problema
În urmă cu 10 zile informam că există riscul ca tronsonul de 8,7 km din Autostrada Transilvania, dintre Gilău şi Nădăşel, chiar dacă va fi gata anul acesta, să nu poată fi legat de restul autostrăzii, dintre Gilău şi Câmpia Turzii, pentru că între cele două segmente lipseşte un pod.

Podul trebuia construit de Bechtel, dar după rezilierea contractului cu firma americană, statul român încă nu a găsit un constructor care să facă podul. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a organizat o licitaţie, la care au fost depuse trei oferte, dar aceasta a considerat că ofertele înaintate nu au fost conforme şi a anulat-o, dar firmele interesate au contestat mai departe decizia la CNSC şi în justiţie, ceea ce a întârziat şi mai mult procedura de selectare a unui constructor.

ZIUA de CLUJ a cerut un punct de vedere oficial al CNADNR despre modul cum vrea să rezolve această situaţie.

„CNADNR SA a decis relansarea a două proceduri de achiziție distincte, astfel:
- încheierea unui contract de execuție a lucrărilor pentru finalizarea podului peste râul Someșul Mic și canalul Hidroelectrica, precum și zona nodului rutier Gilău
- încheierea unui contract de proiectare și execuție a lucrărilor conexe cu autostrada pe secțiunea 2B Câmpia Turzii - Gilău, fără podul peste râul Someșul Mic - canalul Hidroelectrica și nodul rutier Gilău

În prezent sunt elaborate documentațiile de atribuire pentru aceste două proceduri și estimăm că până la sfârșitul lunii aprilie aceste proceduri să fie lansate în cadrul sistemului electronic de achiziții publice",se arată în răspunsul de la CNADNR.

Astfel, CNADNR a hotărât să separe cele două lucrări, care iniţial au fost licitate împreună, adică pe de o parte construcţia podului peste Someş, iar pe de altă parte lucrările de întreţinere pe sectorul Câmpia Turzii - Gilău.

Eugen Cecan, Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, aflată în subordinea CNADNR, a oferit, la REALITATEA FM, detalii despre această alegere.

„Firmele mari care participă de obicei la licitaţiile pentru construcţia de autostrăzi sunt mai degrabă interesate să participe acum la licitaţia pentru execuţia podului, deoarece ele nu sunt interesate atât de mult de lucrări de întreţinere.

Construcţia podului este o lucrare mare, în valoare de 16 milioane de euro, care va atrage cu siguranţă oferte. Termenul de execuţie este de cinci luni, iar dacă nu vor fi contestaţii, lucrarea ar putea fi gata odată cu finalizarea autostrăzii Gilău - Nădăşel", a spus Cecan.

Rămâne întrebarea de ce nu s-a făcut această separare a lucrărilor încă de la lansarea primei licitaţii, în noiembrie 2015. Cecan a declarat că tronsonul de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, de 8,7 km, va fi gata în acest an, în octombrie sau în noiembrie.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşel, cu o lungime de 8,7 km, aflate într-un stadiu avansat de execuţie, au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul lor se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

Comenteaza