Autostrada Transilvania: „17 luni pierdute pe A3 Biharia-Chiribiș. NU e trucaj, așa arată capătul de vest”

Autostrada Transilvania: „17 luni pierdute pe A3 Biharia-Chiribiș. NU e trucaj, așa arată capătul de vest”
| Foto: Facebook - Asociația Pro Infrastructură

Selina-Trameco, constructorul lotului A3 Biharia-Chiribiș (Autostrada Transilvania), controlat de controversatul om de afaceri bihorean Beniamin Rus, judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz, dar bine conectat la PSD este urecheat din nou pentru „bătaia de joc prin complicitatea CNAIR” care durează deja un an și jumătate.

Autostrada Transilvania are în continuare întârzieri pe lotul A3 Chiribiș - Biharia din cauza câștigătorului licitației, compania Trameco (grupul Selina). Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a intrat în vizorul Asociației Pro Infrastructură (API) pentru că întârzie inexplicabil să rezilieze contractul cu Trameco, după ce în februarie, API a tras un alt semnal de alarmă.

API: CNAIR este complice la acestă bătaie de joc pentru domeniul infrastructurii.

„17 luni pierdute pe A3 Biharia-Chiribiș, mai pierdem? Poza de mai jos NU este trucată. Așa arată capătul de vest al tronsonului care de aproape un an și jumătate este bătaia de joc a unui constructor, grupul Selina-Trameco, prin complicitatea oficialilor CNAIR”, transmite API.

Asociația Pro Infrastructură consideră că așteptarea dății de 11 mai „ca să expire scrisoarea de garanție de bună execuție făcută de Trameco la City Insurance" este o scuză penibilă a departamentului juridic CNAIR.

„De parcă ar mai avea nevoie de motive suplimentare să rezilieze când constructorul a depășit grav nu doar termenele și condițiile contractuale, ci forțează limitele legii achizițiilor publice și pe cele ale bunului simț”, subliniază API.

CNAIR, acuzată de incompetență, dublu standard și grupuri de interese

„Colac peste pupăză, CNAIR a reziliat ILEGAL în trecut alte contracte cu antreprenori care nu aveau lobby așa puternic. De exemplu, pe A1 Lugoj-Deva lot 2 Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris a decis că România e bună de plată: despăgubiri de 230 milioane lei, așa cum v-am spus cu nume și lux de amănunte în 09.02.2022: https://bit.ly/3rPZYyZ.

Aici oficialii CNAIR au toate prerogativele tehnice și juridice să rupă contractul dar refuză inexplicabil, inventând motive în plus pentru acoperirea cu hârtii și evitarea asumării răspunderii, chiar dacă în trecut au făcut fix invers: au aruncat la gunoi contracte perfect valabile. Dublă măsură? Grupuri de interese? Incompetență, fugă de responsabilitate și mult tupeu? Bineînțeles! Pentru toate plătim noi, cetățenii fără girofar, cu banii din taxe, timpul și nervii de la volan și, cel mai grav, chiar cu viața.” acuză API.

Reamintim că Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings a semnat, în luna iunie 2020, contractul de aproximativ 69 de milioane de euro pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș – Biharia al Autostrăzii Transilvania. În contract, termenul pentru proiectare era de șase luni, în timp ce pentru execuție fuseseră alocate alte 18 de luni.

Lotul Chiribiș – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, pe care în trecut au mai lucrat alte două companii, Bechtel (SUA) și Corsan (Spania). În cazul ambilor constructori s-a ajuns la rezilierea contractelor.

„Cerem, încă o dată, REZILIEREA de urgență a contractului pe #AutostradaTransilvania Chiribiș-Biharia și acordarea de certificat negativ antreprenorului!”, au conchis cei de la API în mesajul lor.

Trameco, trasă de urechi din cauza patronului judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz

Compania Trameco, cea care nu este în stare să termine Lotul Chiribiș – Biharia, a câștigat, culmea!, licitația pentru proiectarea și execuția lotului Chețani - Câmpia Turzii din A3.

Deputatul USR de Cluj Viorel Băltărețul a tras un semnal de alarmă și l-a atacat pe omul de afaceri Beniamin Rus, cel care se află în spatele grupului bihorean Selina, din care face parte și Trameco:    

„CNAIR desemnează câștigătoare o asociere din care fac parte firme ale unui om de afaceri bihorean judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz. E vorba de una dintre primele licitații încheiate în mandatul lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor. Trameco SA şi Drumuri Bihor SA fac parte din Selina Grup, aparținând omului de afaceri Beneamin Rus, asfaltatorul de serviciu al Consiliului Județean și al administrațiilor PNL Bihor.

Anterior, această firmă a blocat lucrările la tronsonul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania, pentru că a subevaluat costurile, ca să câștige licitația și apoi a abandonat lucrările. Contractul a fost semnat în 12.06.2020 și a prevăzut 6 luni de proiectare și 18 de execuție pentru 28,55 kilometri în valoare de 326 milioane RON plus TVA.
Trameco a solicitat costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuală.

Ca ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a căutat toate variantele pentru deblocarea contractului, rezilierea fiind ultima opțiune luată în calcul, din cauza întârzierilor survenite. Însă când a devenit evident că Selina Grup nu dorește să-și asume execuția lucrării, fostul ministru a discutat cu conducerea CNAIR în vederea reluării rapide a licitației, așa cum s-a întâmplat și la Chețani - Câmpia Turzii. Însă, odată cu ieșirea USR de la guvernare, CNAIR a abandonat subiectul, rezilierea a fost amânată, situație care a făcut posibilă participarea Selina Grup la licitația pentru Chețani - Câmpia Turzii. Din păcate, lucrările la acest tronson demarează cu un mare minus de încredere în seriozitatea și capacitatea reală a asocierii de firme de a duce la bun sfârșit proiectul. Voi monitoriza foarte strict evoluția proiectului și voi anunța orice derapaj sau întârziere", a transmis deputatul Băltărețu.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza