Autostrada Transilvania: Final de contract cu o firmă care a semnat acum 17 ani, pe vremea Bechtel

Autostrada Transilvania: Final de contract cu o firmă care a semnat acum 17 ani, pe vremea Bechtel
| Foto: economica.net

Au trecut 17 ani de când Autostrada Transilvania a semnat un contract cu o firmă care a încasat peste 200 de milioane de lei, în timp ce din A3 au fost realizați 100 de kilometri, adică mai puțin de un sfert din câți ar fi trebuit să aibă la final.

Contractul semnat în 2004 cu Egis pentru supervizarea lucrărilor la Autostrada Brașov - Cluj - Borș va înceta, au spus pentru economica.net reprezentații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În cei 17 ani trecuți de atunci, Egis a încasat peste 200 de milioane de lei, în timp ce din Autostrada Transilvania au fost realizați 100 de kilometri, adică mai puțin de un sfert din câți ar fi trebuit să aibă la final.

Valoarea contractului cu Egis International Franta Sucursala București pentru supervizare lucrări de construcție Autostrada Brașov – Cluj – Borș este de 236,57 milioane de lei, iar totalul plăților efectuate până în prezent este de 202,73 milioane de lei, au precizat reprezentanții CNAIR.

Luna aceasta, CNAIR a scos la licitație până acum patru contracte pentru supervizarea lucrărilor pe loturi din Autostrada Transilvania cuprinse între Nădășelu și Chiribiș.

„Aceste licitații au fost lansate pentru a se asigura serviiciile de supervizare pe sectoarele menționate, după finalizarea contractului cu Egis. După atribuirea contractelor pe secțiunile menționate, se va înceta contractul cu Egis, dar acest lucru se poate efectua atunci când va exista un Supervizor nou”, au explicat reprezentanții CNAIR.

Pentru supervizarea lucrărilor pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, CNAIR pune la bătaie peste 24 de milioane de lei. Amintim că la licitația pentru realizarea acestui lot a fost declarată câștigătoare oferta Construcții Erbașu, însă Drum Asfalt a depus contestație.

De asemenea, contractul scos la licitație pentru supervizarea lucrărilor pe secțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău este estimat la 22,55 milioane de lei. Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni din A3 a fost atribuit turcilor de la Nurol.

Totodată, CNAIR caută consultant și pentru supervizarea lucrărilor pe tronsoanele dintre Nădășelu și Zimbor, atribuite constructorului român Dorinel Umbrărescu. Valoarea estimată a celor două contracte de supervizare pe tronsoanele UMB se ridică la 67 de milioane de lei.

Francezii de la Egis supervizează lucrările de construcție la Autostrada Transilvania încă din 2004, când acestea erau derulate de americanii de la Bechtel. În cei 17 ani scurși de atunci, au fost realizați aproape 100 de kilometri din cei 415 kilometri câți avea inițial mega-proiectul din Ardeal.

Comenteaza