Bechtel reia lucrările la Autostrada Transilvania

Bechtel reia lucrările la Autostrada Transilvania
Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat ieri la Cluj că Bechtel va relua lucrările la Autostrada Transilvania (A3), pe tronsonul care ar urma să lege Clujul de Vama Borş.

"Am avut o discuţie cu cei de la Bechtel şi au acceptat să repornească lucrările. Avem o datorie scadentă de 240 de milioane de lei noi, din care vom plăti 98 de milioane, bani pe care îi avem. Să nu vă imaginaţi că am găsit o bogăţie la minister. Important este că vor continua lucrările", a spus Silaghi. Acesta a respins varianta vehiculată de fosta guvernare PDL, potrivit căreia tronsoanele neîncepute ale autostrăzii vor fi finanţare din bani europeni.

"Exclus! Acest lucru nu se poate. Se vor susţine din bugetul naţional", a completat ministrul. Liberalul Marius Nicoară declara acum câteva zile că Ministerul Transporturilor (MT) doreşte să demareze un proiect de şosea rapidă pe traseul Satu Mare - Baia Mare - Zalău, în conexiune cu Autostrada Transilvania, şi că pentru continuarea lucrărilor la autostradă, din Câmpia Turzii spre Braşov, ar urma să fie gândit un parteneriat public-privat. "Desigur, se vor găsi soluţii şi pentru continuarea lucrărilor la autostradă, de la Câmpia Turzii spre Braşov. Principala variantă luată în calcul vizează organizarea unei licitaţii pentru cooptarea unor parteneri privaţi, care să execute lucrările pe tronsoane. La schimb, aceştia ar urma să primească în administrare autostrada, pentru a-şi putea amortiza investiţia", declara Nicoară, pentru ZIUA de CLUJ.

Până în prezent s-au finalizat şi inaugurat 54 de kilometri din Autostrada Transilvania (A3), în 7 ani de la demararea proiectului, 2004, adică tronsonul Gilău- Câmpia Turzii. Anul trecut a fost rupt contractul cu Bechtel de către Guvernul României, urmând ca americanii să se ocupe doar de lucrările începute pe tronsonul de 64 de kilometri Suplacu de Barcău - Borş. Pentru celelalte tronsoane s-a avansat soluţia banilor europeni sau cea a parteneriatelor private. Din totalul de 2,2 miliarde de euro, cât era prevăzut iniţial pentru cei 413 km ai A3, au fost cheltuiţi deja 1,25 miliarde (pe contractul cu Bechtel). Noul cost total al A3 estimat de oficiali ai Ministerului Transporturilor a fost de 3,8 miliarde de euro. Anul acesta MT a mai iniţiat o licitaţie pentru realizarea tronsonului de 8,5 kilometri, Gilău-Nădăşel, însă fără succes. Tronsonul de 64 km Suplacu de Barcău - Borş al Autostrăzii Transilvania urmează să fie dat în funcţiune în 2013.

 

Comenteaza