Boc "a șters pe jos" cu Drulă: ''Ce caută la Cluj oare un asemenea ministru care pur și simplu și-a bătut joc de acest oraș, de Transilvania?''

Boc "a șters pe jos" cu Drulă: ''Ce caută la Cluj oare un asemenea ministru care pur și simplu și-a bătut joc de acest oraș, de Transilvania?''

Primarul Emil Boc i-a dat replica fostului ministru Drulă, care a criticat dur administrația clujeană într-o conferință organizată chiar în orașul de pe Someș. 

"Nu știu dacă să îl băgăm în seamă sau nu pe domnul ministru Drulă. M-am uitat și eu peste declarație. Libertatea de exprimare în țara asta e garantată, nu poți opri gura poporului și gura oamenilor, ei pot să spună orice, asta e democrația. Nu trebuie să pui cuiva pumnul în gură. Foarte bine, dacă se fac de minune sau de rușine asta e altceva. Dar, de vorbit poate să vorbească oricine. Dacă libertatea de exprimare e garantată în țara asta, libertatea de a spune prostii și asta e garantată. Libertatea de a te face de minune sau de rușine e la fel garantată. Așa că domnul ministru Drulă le îndeplinește pe toate.  Am văzut că era în campanie electorală pentru a câștiga președinția partidului, are un șofer de TIR în competiție, competiție grea în USR, trebuie să recunoaștem. Omul a trebuit să vină să-și facă campanie în țară ca să fie vizibil. Și cum poți fi vizibil decât dacă te legi de cineva pe care îl știe lumea. Dacă te legi de șoferul de TIR nu te bagă nimeni în seamă. Îl admir pe acest domn care candidează la președinția partidului chiar dacă e șofer de TIR. Nu se putea lega de el pentru că nu îl băga nimeni în seamă de la presă

A zis că a venit la Cluj să fluiere în biserică. Ce știe ăsta de biserică ceva? El de fapt a mers la o cârciumă. Cârciuma era aproape de biserică, era aproape de catedrala din Cluj, se vedea de pe geam și am zis că asta e specificul ministrului Drulă să confunde biserica cu cârciuma. Chiar aș fi vrut să văd cum arată un USR-ist în catedrală, mă interesa perspectiva asta, va fi un USR-ist în biserică, e important să marchezi momentul, de fapt el s-a dus la cârciumă'', a declarat edilul Emil Boc, la un post de radio local.

Edilul spune că USR a adus zero lei pentru Cluj din fonduri europene.

''Am vrut să văd și eu cum arată un ministru competent și am văzut că e singurul ministru care nu a inaugurat un metru de autostradă. Când vii să dai lecții cumva, spui ce ai făcut și tu. M-am uitat să văd ce a făcut pentru Cluj și mă uit și ce văd, am PNRR pe masă văcut de Boloș și Bode, adică înainte de a veni domnul Drulă, și am văzut că centura metropolitană, care avea finanțarea, a fost scoasă. Tu vii și spui că Clujul are nevoie de modernizare și tu scoți centura de la finanțare din pix, fără să întrebi pe nimeni. M-am uitat la metrou, care avea 1 miliard de euro finanțare, și cu ranga a scos 700 de milioane de euro. Cum vii la Cluj să ai tupeu să spui că orașul are nevoie de modernizare și tu scoți din de la finanțare centura metropolitană, cu pistă de biciclete? Ce caută la Cluj oare un asemenea ministru care pur și simplu și-a bătut joc de acest oraș, de Transilvania?. Noi am făcut în locul domnului Drulă proiectul centurii, suntem mai avansați ca orice alt proiect din PNRR, dar pe noi ne-a scos din finanțare. Vor fi bani din alt proiect, unde ministrul Grindeanul face și tace, și ne-a cuprins la finanțare în exercițiul financiar următor. USR a adus zero lei, zero fonduri la Cluj. Am tot respectul pentru consilierii locali USR de la Cluj, care își fac treaba, dar USR este zero pentru Cluj", a declarat edilul Emil Boc, la un post de radio local.

Prezent la Cluj, Cătălin Drulă a ținut să îl atace din nou pe Emil Boc pe tema Centurii Metropolitane din Cluj.

„Am venit azi la Cluj, ca să spun așa, să fluier în biserică. Vremurile în care Emil Boc vorbea ca un arhanghel galben pesedist s-au terminat. E momentul ca noi, cei de la USR, în frunte cu mine, să îi spunem că minte cu nerușinare. E comic și trist faptul că Boc a făcut o obsesie pentru mine. Colegii mei de la comunicare au numărat cum acesta mi-a menționat numele de 14 ori într-o conferință. Asta denotă faptul că lui Emil Boc îi este frică de mine și de USR. Domnia sa peste băncuțe, marcaje și mici proiecțele va lua sfârșit”, a declarat Cătălin Drulă în cadrul unei conferințe de presă a USR Plus organizată la Cluj-Napoca.

Fostul ministru al Transporturilor în Guvernul Cîțu susține că orașul Cluj-Napoca are nevoie de viziune și de proiecte mari. 

„Vreau să vă spun adevărul despre Centura Metropolitană Cluj, adevărul pe care nu îl auziți de la Emil Boc. E un proiect extrem de întârziat și este așa pentru că administrația Emil Boc este paralelă cu proiectele de infrastructură mare. În 2017, a luat Emil Boc acest proiect în ograda sa, iar de atunci până azi nu a reușit nici măcar să îi facă studiu de fezabilitate.

În 2018 a semnat un contract pentru studiul de fezabilitate, avea termen de un an de zile, au trecut 4 ani şi încă nu e aprobat. Nu există exproprieri, nu sunt obţinute toate avizele, nu e lansată licitaţia de lucrări, iar acordul de mediu a fost obţinut abia zilele trecute. Nu există vinovaţi imaginari pe care îi caută domnul Boc, există doar Emil Boc care este incompetent.

În 2021, la Ministerul Transporturilor am susţinut acest proiect cu toată forţa. Am discutat în mod repetat cu proiectanţii centurii, i-am invitat la minister şi la CNAIR să discutăm soluţii tehnice, specialişti din CNAIR au venit la Cluj ca să accelereze etapele proiectului. Cu alte cuvinte, m-am străduit eu să fac munca lui Emil Boc, de care el nu e în stare. Ca să salvez proiectul, inclusiv finanţarea, am vorbit la momentul respectiv cu domnul Boc şi am convenit că soluţia corectă de finanţare pentru această centură să fie fondurile structurale clasice, Programul Operaţional Transporturi 2022-2030. Atunci mi-a dat dreptate şi mi-a spus «domnule ministru, excelenţă, aveţi dreptate, este soluţia cea mai bună»”, a declarat Cătălin Drulă la Cluj.MAI MULTE AICI!

Centura metropolitană 

Va fi un drum de clasă tehnică 2, tip drum expres, de 42,13 kilometri (la care se adaugă 26,62 de kilometri de bretele la cele 20 de noduri propuse, iar drumurile de legăturăvor avea 32,33 de kilometri) cu 2 benzi pe sens și bandă de acostament, plus zonă mediană, piste de bicilete și drumuri de legătură. 

 Viteza maximă de deplasare pe centură va fi de100 de kilometri/oră pe lungimea a 25 de kilometri, în afara municipiului, 80 de kilometri/oră pe parcursul a 17 kilometri, în interiorul municipiului. Centura va aduce reducerea cu 67% a timpilor de deplasare între Gilău și Cluj-Napoca.

Investiția este de peste 6.077.089.00 lei fără TVA (peste 1,2 miliarde de euro).

Comenteaza