Boc îi răspunde ministrului Mediului: La Cluj avem o politică, nu de ieri, de azi, privind creșterea dimensiunii verzi, nepoluante

Boc îi răspunde ministrului Mediului: La Cluj avem o politică, nu de ieri, de azi, privind creșterea dimensiunii verzi, nepoluante

Clujul are de mai mulți ani o politică prin care se dorește creșterea dimensiunii verzi, nepoluante în oraș, susține primarul Emil Boc.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Precizările vin după ce ministrul mediul a atras atenția că 10 oraşe din România, între care și Cluj-Napoca, trebuie să facă planuri preventive în ceea ce priveşte reducerea nivelului de poluare, la recomandarea instituţiilor europene, pentru a se evita o eventuală procedură de infringement.

Edilul a precizat la ZIUA LIVE că datele Agentiei de Mediu au arătat pentru 2019 că per ansamblu orașul s-a încadrat în limitele prevăzute de lege în ceea ce privește poluarea. ”Am avut depășiri la 2 componente, praful și gazele de eșapament, dar aceste depășiri sunt cu mult sub limita maximă permisă de lege”, a spus Emil Boc.

Primarul spune însă că în oraș sunt în implementare deja de mai mulți ani diferite măsuri și proiecte menite tocmai să reducă poluarea. ”Nu doar acum că spune ministrul, ci demult am pus la punct un plan care să vizeze pe termen scurt, mediu și lung creșterea calității vieții, diminuarea poluării și respectul față de mediul în Cluj-Napoca. Nu de ieri, de azi, avem demarat proiectul celor 100 de hectare de noi parcuri în Cluj, care are tocmai acest scop. De asemenea, am demarat proiectul ca până în 2026 să avem întreg transportul public în oraș nepoluant, electric. Asta înseamnă că deja în acest moment jumătate din flota de transport a municipiului este electrică. Am achiziționat autobuze electrice, troleibuze, urmează anul acesta tramvaie, tocmai în această direcție.

Am introdus microbuzele pentru elevi, tocmai pentru a diminua în zona centrală, în special dimineața traficul, aglometrația și implicit poluarea.

De asemenea, până în 2030 ne propunem să plantăm încă 100.000 de arbori de tot felul în Cluj-Napoca, care să întărească această dimensiune verde, pe lângă cei pe care deja i-am plantat în anii trecuți. Toate străzile care se modernizează au arbori, curțile școlilor sunt prinse într-un program de plantare de arbori. Noi demult avem în vedere acest plan. Anul acesta vom termina Parcul Între Lacuri, începem lucrările la Parcul Feroviarilor și la baza La Terenuri. Facem eforturi, deși suntem atacați în instanță, să realizăm Parcul Zorilor, unde vrem să preluăm pentru prima dată prin procedură de expropriere un teren privat, să creem parcuri și nu blocuri de 10-15 etaje. Această politică nu e de ieri, de azi, avem cele 20 hectare la Pădurea Clujenilor și proiectele pentru Parcul Est și Parcul Bună Ziua, unde procedurile sunt demarate. Toate acestea au în vedere dimensiunea antipoluantă, verde a orașului.

Iar pe teremen mediu și lung avem cele două proiecte majore, centura metropolitană care va scoate 500.000 de mașini din oraș și trenul metropolitan și metroul care vor ține poluarea sub control”, a spus Emil Boc.

Primarul crede însă că este nevoie de o reglementare legislativă la nivel național în privința mașinilor vechi, care poluează. ”Sper să se reglementeze și această parte cu mașinile, să nu mai poate fi aduse orice fel de mașini, rable în țară. Când vin 90% mașini vechi în oraș, mai ales în cartiere avem o problemă. Îl felicit pe domnul prefect că a început demersurile să mute Serviciul de Înmatriculări din centrul cartierului Gheorgheni, pentru că acolo erau sute de mașini zilnic care aduceau poluare. Dar  e nevoie de o soluție națională, prin lege. pentru a reduce numărul de mașini vechi”, a adăugat primarul Clujului la ZIUA LIVE.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza