Bucureștiul anti Metrou Cluj. „Fiecare locuitor trebui să călătorească de trei ori pe zi ca să se justifice investiția"

Bucureștiul anti Metrou Cluj. „Fiecare locuitor trebui să călătorească de trei ori pe zi ca să se justifice investiția"

Metroul nu va mai fi finanțat în întregime prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Europarlamentarul Rareș Bogdan a declarat că doar cinci stații din metroul clujean vor fi finanțate astfel.

„Fiecare locuitor al Clujului (dar fiecare, indiferent de vârstă) va fi obligat să călătorească de trei ori pe zi cu metroul, ca să se ajungă la numărul zilnic de călători din București și ca să se justifice investiția în metroul din Cluj”, a scris Patrick Andre de Hillerin, pe Facebook.

„Ministrul Drulă a considerat că o linie de metrou spre Aeroportul Otopeni este inutilă, căci este ineficientă, urmând să călătorească prea puțini pasageri pe acea linie. Media zborurilor (decolări și aterizări) pe Aeroportul Otopeni era de 330 pe zi în perioada prepandemie.

În 2018, prin Aeroportul Otopeni au trecut aproape 14 milioane de pasageri. În PNRR, guvernul din care face parte și ministrul Drulă a introdus metroul din Cluj. Cu traseu spre aeroportul din Cluj, una dintre cele cinci stații de metrou ce urmează a fi finanțate prin PNRR fiind chiar la aeroport.

Media zborurilor (decolări și aterizări) pe Aeroportul Cluj era de 30 pe zi în 2019, prepandemie. În 2019, prin Aeroportul Cluj au trecut 2,9 milioane de pasageri. Concluzia domnului Drulă: metroul spre Aeroportul Otopeni nu este fezabil, metroul spre Aeroportul Cluj este fezabil”, a mai scris acesta.

„14 milioane de bucureșteni cântăresc mai puțin decât 2,9 milioane de clujeni… în decizia politică actuală”, este părerea lectorului de la Universitatea din Iași, Adrian Ursu. Metroul din Cluj nu va mai fi finanțat în întregime prin PNRR. Rareș Bogdan a declarat că banii din PNRR ajung doar pentru cinci stații.

Comenteaza