Cablurile pe străzile Clujului. Cine şi pe câte străzi măsoară traficul rutier în oraş

Cablurile pe străzile Clujului. Cine şi pe câte străzi măsoară traficul rutier în oraş
Aţi văzut în ultimele săptămâni nişte cabluri traversând principalele artere rutiere? V-aţi prins, e un studiu de trafic în desfăşurare. Iată cine îl face şi cât plăteşte primăria.

Cu siguranţă că, dacă sunteţi şoferi, aţi văzut cablurile care traversează străzile Clujului.Cum vii dinspre vest, treci peste unul înainte de pod, iar peste altul, pe Calea Floreşti. Ca să nu te plictiseşti, te mai trezeşti cu un cablu pe Calea Moţilor. Scenariul este acelaşi la intrările în Cluj dinspre Turda, Dej sau Zalău. În total, sunt 33 de străzi pe care au fost instalate cabluri, iar rostul lor este acela de a măsura valorile de trafic rutier.

"Masterplanul de Mobilitate (Studiul de trafic) a fost demarat în octombrie 2014 prin intermediul Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei cu scopul de a identifica măsuri în vederea fluidizării traficului. Elaborarea Masterplanului constituie o condiţie esenţială pentru accesarea fondurilor europene prin următoarele programe operaţionale 2014-2020. La Cluj-Napoca au demarat măsurători ale traficului pe 33 de străzi. Studiul de trafic se va finaliza în toamna acestui an", spun reprezentanţii primăriei.

Chiar dacă studiul a demarat în 2014, cablurile au fost instalate în februarie 2015. Aşa cum spune municipalitatea, vor rămâne pe străzi luni bune.

Specialiştii încearcă să afle curenţii de trafic, scopul deplasării şi ruta de deplasare a autoturismelor, coroborat cu date privind dezvoltarea socio-economică a teritoriului. Plecând de la aceste elemente se vor putea trasa liniile de dorinţă (traseele ideale) pentru fluxurile de circulaţie viitoare, profilul ideal al traseelor viitoare, al legăturilor cu reţeaua existentă.

Primăria nu plăteşte nimic pentru realizarea studiului. Programul este finanţat integral de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, iar consultanţa tehnică este oferită de firma ARUP, din Marea Britanie.

 

Comenteaza