Când ajung tramvaiele noi la Cluj. Primăria cere bani europeni pentru modernizarea depoului

Când ajung tramvaiele noi la Cluj. Primăria cere bani europeni pentru modernizarea depoului

Depoul de tramvaie din Cluj-Napoca ar urma să fie modernizat pe bani europeni. Un număr de 22 de tramvaie noi, fabricate la Arad, vor circula pe străzile din Cluj-Napoca până la finele lui 2020. 

21.3 milioane euro pentru modernizarea depoului de tramvaie 

Consilierii locali vor vota în şedinţa extraordinară de vineri, 22 martie 2019, proiectul de hotărâre privind "aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Modernizare depou de tramvaie din strada Căpitan Grigore Ignat”, din municipiul Cluj-Napoca". Investiţia este estimată la peste 101 milioane lei (21.3 milioane euro), bani pe care municipalitatea speră să îi obţină de la Uniunea Europeană prin Programul Operațional Regional, Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Confinanţarea Pimăriei Cluj-Napoca va fi de 2%. Derularea proiectului şi realizarea lucrărilor se preconizează a fi de 48 de luni de zile, în intervalul martie 2019 - februarie 2023, în funcţie de fondurile disponibile şi de strategia de execuţie agreată de beneficiar. Mai multe detalii AICI! 

22 de tramvaie româneşti de 2 milioane de euro bucata 

Anul trecut, compania Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca şi de Compania de Transport Public din Cluj pentru livrarea a 22 de tramvaie „Imperio“, produse sub licenţă Siemens. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro, preţul unui singur tramvai fiind de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent la Arad. Șase tramvaie ar urma să ajungă la Cluj-Napoca anul acesta, iar restul până la finele lui 2020. "După livrarea acestora, nu vom mai avea tramvaie vechi în oraş", a declarat primarul Emil Boc. 

Bani europeni pentru linia de tramvai şi trama stradală

Cluj-Napoca a fost primul oraş din România care a accesat fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea liniei de tramvai, pe o lungime de 26,6 km. Contractul de execuţie s-a semnat pe 15 iunie 2011. Primul tronson reabilitat - Mănăştur - Gară, în lungime de 11,5 km, a fost dat în funcţiune în 6 iunie 2012. În 2013 a fost deschis circulaţiei transportului în comun cel de-al doilea tronson, în lungime de 15,1 km, Gară - B-dul Muncii. Investiţia s-a ridicat la 20 de milioane de euro.  

La Cluj-Napoca, rețeaua de tramvaie electrice a fost inaugurată în 1 octombrie 1987, iar în perioada 28 august 1893 − 15 mai 1902 a funcționat un tramvai cu aburi. VEZI ŞI Cum arăta Mănăşturul în plin şantier, la reintroducerea tramvaiului în oraş. Se întâmpla în '80

Comenteaza