Când va avea loc licitaţia pentru autobuzele electrice

Când va avea loc licitaţia pentru autobuzele electrice
85% din bani vin de la Guvernul Elveţiei. Compania de Transport Public s-a gândit la o soluţie „de avarie" după epuizarea bateriilor. Până în 2020, Primăria Cluj ar mai putea cumpăra zece autobuze.

Primăria clujeană a publicat pe Sistem electronic de achiziţii publice (SEAP) anunţul pentru licitaţia prin care doreşte să cumpere autobuze electrice. Anunţul trebuie să stea 45 de zile pe website-ul SEAP.

Calendarul licitaţiei
1 iulie, ora 16 - data limită pentru depunerea ofertelor
7 iulie, ora 18 - deschiderea ofertelor

De data aceasta, câştigătorul nu va fi desemnat pe criteriul preţului cel mai mic, ci se va ţine cont de mai multe elemente şi se va realiza un punctaj.

Punctaj:
40% preţul ofertei
14% perioada de garanţie
12% raportul dintre masa utilă şi masa totală
12% capacitatea de transport
12% consumul specific de energie electrică
10% durata de viaţă a bateriilor

Contractul-cadru pentru furnizare se întinde pe durata a 36 de luni de la data atribuirii. „Este durata maximă prevăzută de lege, dar de regulă producătorii livrează maşinile într-un orizont de 6-10 luni", a spus Liviu Neag, directorul CTP.

Autobuzele vor avea circa 12 metri lungime şi nu vor fi articulate. Clujul va fi primul oraş din ţară care va deţine astfel de mijloace de transport în comun. Până acum, la Bucureşti şi Alba Iulia au circulat temporar autobuze electrice aduse de un producător pentru a fi mediatizate. 

„Trebuie să aibă dotări full din punct de vedere al confortului şi comunicării cu călătorul: podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilităţi, camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem electronic de numărare a călătorilor, aer condiţionat. Din punct de vedere al încărcării cu energie, am preferat autobuze cu mai puţine baterii, care să nu reducă din numărul de locuri pentru călători. Autonomia va fi de 70 de kilometri", a explicat Liviu Neag. Acesta afirmă că strategia municipalităţii ar fi ca, în etapa 2017-2020, să mai încerce cumpărarea a zece autobuze electrice, pe fonduri europene. „În planul de mobilitate urbană este prinsă, pe lângă extinderea liniei de tramvai în Floreşti şi cumpărarea unor troleibuze noi, achiziţionarea a încă zece autobuze electrice", a detaliat şeful CTP.

Eco-busurile vor fi deservite de cinci staţii de încărcare, trei în care bateriile se vor umple rapid, între 5 şi 10 minute, şi două unde vor primi energie lent, în opt ore. Pentru acestea se va organiza o altă licitaţie. Iniţial se anunţase că vor fi trei staţii de încărcare lentă, dintre care două la capetele liniei 30 şi una în depoul de reparaţii, la capătul liniei 3, precum şi 11 staţii de încărcare rapidă, câte cinci la fiecare capăt al liniei 30 şi una la depoul de reparaţii.

„Nu ştim exact câte cicluri de încărcare suportă aceste baterii, dar ne aşteptăm ca durata de viaţă a primului set de baterii să fie de 4-5 ani. După ce nu vor mai funcţiona, ne-am gândit la o soluţie de avarie: autobuzele să aibă posibilitatea să circule pe liniile de troleibuz, cu ajutorul unui telescop", a subliniat Liviu Neag.

 

Comenteaza