Când vom circula cu tramvaiul în Florești? Obiectivul e inclus în strategia CTP pentru 2020-2023

Când vom circula cu tramvaiul în Florești? Obiectivul e inclus în strategia CTP pentru 2020-2023

Consilierii locali vor aproba la viitoarea ședință Planul de Administrare pe următorii patru ani al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, la care municipiul este acționar unic.

Planul a fost deja aprobat de Consiliul de Administrației al companiei și prevede principalele linii de dezvoltare pe care și le propune aceasta pentru următorii patru ani.

În prezent, flota CTP este compusă din 251 de autobuze, 9 microbuze, 112 troleibuze, 41 de autobuze electrice și 26 de tramvaie. Acesta deservesc 60 de linii de transport din oraș, și acoperă o distanță totală de 421 de kilometri. De asemenea, sunt deservite cu 26 de linii de transport și comunele Florești (6 linii), Baciu (5 linii), Chinteni (4 linii), Apahida (7 linii), Feleac (3 linii) și Ciurila (1 linie), un total de 328 de kilometri.

Anul trecut, în primele 11 luni ale anului, în Cluj-Napoca au fost realizate 160.791.221 de călătorii cu mijloacele de transport în comun ale companiei, estimarea CTP pentru tot anul fiind de 192.900.000 de călătorii. De asemenea, în perioada menționată, peste 17.000.000 de călătorii au fost înregistrate în zona metropolitană deservită de CTP.

Dintre aceste călătorii, cele mai multe au fost înregistrate în oraș, în baza abonamentele gratuite eliberate pentru elevi, studenți și pensionari, circa 113 milioane de călătorii, urmate fiind de cele realizate pe baza abonamentelor integrale, circa 24 de milioane de călătorii. La fel , în zona metropolitană, călătoriile în baza abonamentelor integrale depășesc cifra de 8,6 milioane.

În primele 11 luni ale lui 2019, compania a înregistrat încasări directe de la populație în valoare de peste 62 de milioane de lei. Sumele alocate de autoritățile locale sunt de 43,7 milioane de lei - Primăria Cluj-Napoca și 15,5 milioane de lei - primăriile celorlalte localități din zona metropolitană.

”Numărul călătoriilor a crescut de la an la an, iar în urma preluării transportului în zona metropolitană, numprul călătoriilor a crescut cu circa 8,9%, iar veniturile realizate din zona metropolitană au reprezentat în medie 10,43% din veniturile activității de bază ale ultimilor 4 ani”, se mai arată în documentul citat.

Compania are în prezent 1.308 angajați. Potrivit Planului de Administrare, în perioada 2020-2023 se propune o creștere a numărului de angajați la 1.415, adică un plus de 107 salariați. Majoritatea vor fi angajați în cursul acestui an, când se dorește să se ajungă la 1.400 de salariați.

Dacă în 2019 veniturilor companiei se ridică la 165 de milioane de lei, veniturile estimate pentru 2020 se ridică la 172.800.000 lei, proiecția fiind ca în 2023 acestea să ajungă la 193.930.000 lei. Totodată, pentru 2020, compania estimează un profit brut de 500.000 de lei.

Ce cuprinde programul de investiții propus

Pentru următorii 3 ani se propune dotarea cu noi mijloace de transport, modernizarea punctelor de întreținere și reparații, extinderea liniilor de tramvai și troleibuze, dar și extinderea și înființarea de noi linii de autobuze, atât în muncicipiu, cât și în zona metropolitană.

Printre obiectivele de investiții se numără astfel:

-          Extinderea transportului cu troleibuze în Apahida

-          Repunerea în exploatare a liniei de troleibuz în zona industrială

-          Extinderea transportului cu tramvaie în Florești

-          Extinderea sistemului de ticketing în zona metropolitană

-          Achiziționarea de autobuze electrice nepoluante

-          Scoaterea din funcțiune a troleibuzelor uzate

-          Modernizarea parcului de tramvaie

-          Menținerea parcului de autobuze la un nivel care să asigure necesarul de transport.

Cât privește dotarea cu mijloace noi de transport, pentru 2020 sunt cuprinse achiziționarea a 10 autobuze și 10 microbuze, a unui microbuz panoramic și a 6 tramvaie, acestea din urmă, din fonduri europene.

Printre prioritățile propuse de consiliul de administrație se numără atragerea unui număr cât mai mare de călători, îmbunătățirea calității serviciilor oferite și stabilirea unor tarife realiste suportabile de către călători.

Comenteaza