Când vor începe lucrările la Pasajul Tăietura Turcului

Când vor începe lucrările la Pasajul Tăietura Turcului

Lucrările la pasajul de la Tăietura Turcului ar urma să înceapă în toamna acestui an, odată cu debutul șantierului pentru tronson de cale ferată Cluj-Napoca - Poieni, din cadrul modernizării și electrificarea căii ferate Cluj-Episcopia Bihor, proiect finanțat prin PNRR. 

"În toamnă ar trebui să înceapă lucrările. Până atunci este partea de proiectare. Le mulțumesc celor de la CFR Infrastructură, pentru că colaborează foarte bine cu colegii mei", a declarat edilul Emil Boc, la un post de radio.

Construirea pasajului peste calea ferată pe Tăietura Turcului, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, trebuie realizată până în 2026.

Scopul este descongestionarea şi fluidizarea traficului rutier prin eliminarea blocajelor de circulaţie şi sporirea siguranţei circulaţiei pe traseul străzilor Tăietura Turcului şi Corneliu Coposu, ieşirea spre Zalău, împreună bretelele de racordare necesare. Obiectivul investiţiei prevede o durată normată de funcţionare de minim 100 de ani, de aceea se vor utiliza tehnologii şi soluţii tehnice prin care să se asigure minim această durată de funcţionare.

Acesta vizează sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului; eliminarea strangulărilor din fluxul de circulaţie; scurtarea duratei medii de deplasare şi reducerea costurilor unei călătorii; realizarea confortului de circulaţie pentru participanţii la trafic; reducerea numărului de accidente, a noxelor şi protecţia mediului; creşterea confortului riveranilor.

CFR Infrastructură a semnat, în decembrie 2022, un contract cu o valoare de 1,61 miliarde de lei (fără TVA), pentru lucrările de electrificare și modernizare a secțiunii Cluj Napoca-Aghireș (Lotul 1) a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,2 km).

Asocierea de constructori români și francezi, Railworks, trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuția lucrărilor).

Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj-Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și va fi realizat un pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca și o pasarelă pietonală în stația CF Aghireș.

Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanțate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA.

Comenteaza