News alert Video Foto Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi

Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi
Care este TRASEUL primei etape din Centura Metropolitană a Clujului. Se începe cu accesul la Spitalul Regional, DN1 Florești la 6 benzi

Proiectul Centurii Metropolitane a Clujului a fost aprobat de către Guvern, în 2 etape. Are 100 de km, 35 de km de piste de biciclete, o valoare de 1.5 miliarde de euro. Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover, respectiv galerie cu forare subterană, și 20 de noduri. Primarul Emil Boc a prezentat traseul pentru prima etapă, de aproape 1 miliard de euro, care va începe cu accesul la Spitalul Regional și merge până centura Vâlcele-Apahida.

Trasel centurii din etapa 1 este marcat cu culoarea albă pe hartă - linie albă contină (nod 5 - nod 18 inclusiv), iar drumurile portocalii vor fi realizare ulterior de către municipalitate, din bugetul propriu. (EXPLICATIILE PRIMARULUI, IN PRIMA PARTE A VIDEO-ULUI)

Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură. În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Primarul Clujului a punctat că accesul la spital se va face direct din DN1, dar și prin spate pe la mall-ul VIVO printr-o bretea sencudată. De asemenea, DN1 va fi lărgit la 6 benzi: 4 de circulație, 2 pentru autobuze, SMURD, pompieri, piste de biciclete de 3 m lățime.  ''La Frunzișului vom avea întreaga legătură până în Centură făcută din bani europeni. Se supralărgește intrarea în Calea Turzii, să fie compatibilizată cu centura. Bulevardul Muncii se mărește de la 2 benzi la 4 benzi'', a mai spus edilul Clujului.

Conform edilului Emil Boc, au debutat procedurile pentru exproprierile la prima etapă, după care urmează licitaţia de proiectare și execuţie. Cel mai probabil, licitaţia se va face pe loturi, pornind cu partea ce prevede accesul spre viitorul Spital Regional de Urgenţă din Florești.

În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești. Ȋn cadrul acestei faze se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania. Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro.

Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri: 

  • • Tunelul 1 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover;
  • • Tunelul 2 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m;
  • • Tunelul 3 amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22,  cu lungimea L= 363 m;
  • • Tunelul 4, amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea  L=450 m;
  • • Tunelul 5 amplasat pe drum de legatura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană.

Centura metropolitană urmează să fie finanțată din Programul operațional sectorial Transport, pe exercițiul financiar 2021-2027 al Comisiei europene. Proiectele se vor putea depune spre finanțare cel mai probabil la începutul anului viitor.

Comenteaza