„Cârtițele” care vor săpa tunelurile pentru metrou au pornit spre Cluj. VEZI traseul

„Cârtițele” care vor săpa tunelurile pentru metrou au pornit spre Cluj. VEZI traseul

Mult așteptatele „cârtițe” care vor săpa tunelurile pentru metrou au pornit din Constanța spre Cluj.

„Cârtițele” ajunse sâmbătă seara în portul Constanța au pornit spre Cluj cu două transporturi agabaritice.

Cârtițele care vor săpa pentru metrou, în drum spre Cluj

„În perioada 10.12.2024 – 19.12.2024 se vor desfășura două transporturi cu depășiri pe traseul:

Agigea RORO PTF – DN39A – DN39 – Agigea – A4 – DN2A – Giurgeni – Slobozia – DN21 – Drajna – A2 – DN Centura București - A1 – Pitești – DN65B – DN65 – Albota -  Drumul Expres Craiova - Pitești – DN65 – Craiova – DN65F – DN6 – Filiași – DN66 – Târgu Jiu – Centura Târgu Jiu – Simeria – A1 – A10 – A3 – DN1 – Florești (CJ).

Vehiculele transportă componente necesare pentru lucrările de la metroul din Cluj.   

Lățimea maximă a vehiculelor este de 6,35 m, masa totală 188,08 tone, lungime 32,50 m, înălțime 4,50 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră”, a transmis CNAIR, într-un comunicat.

Conform sursei citate, etapele de desfășurare ale transporturilor sunt stabilite de poliția rutieră, care asigură însoțirea vehiculelor cu depășiri. Transporturile nu se vor desfășura în perioadele și pe sectoarele de drum pe care sunt semnalate fenomene meteorologice periculoase, prin codurile galben, portocaliu sau roșu.

Deja celebrele „cârtițe”, denumite oficial TBM (Tunnel Boring Machines) au, fiecare, un diametru de 6,35 metri și un preț de aproximativ 15 milioane de dolari. Sunt fabricate de China Railway Construction Heavy Industry (CRCHI) și China Railway 14th Bureau Group.

Transportul local al echipamentelor TBM este organizat de compania românească de transport Holleman. Transportul terestru către municipiul Cluj–Napoca este estimat a fi realizat în termen de două săptămâni de la sosire. Montarea utilajelor pe șantier va dura aproximativ trei luni. Se preconizează că săparea efectivă a tunelurilor la metroul din Cluj va începe în aprilie 2025.

La Cluj-Napoca continuă lucrările pentru pregătirea stațiilor unde cele două ''cârtițe'' vor trebui să intre sub pământ. 

Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor la metrou a fost semnat în 25 mai 2023 cu Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei.

Comenteaza