Ce ar putea vinde consiliul judeţean ca să facă rost de bani pentru drumuri şi cum va fi administrat aeroportul. Variantele lui Tişe

Ce ar putea vinde consiliul judeţean ca să facă rost de bani pentru drumuri şi cum va fi administrat aeroportul. Variantele lui Tişe
Candidatul PNL la preşedinţia Consiliului Judeţean (CJ), Alin Tişe, a vorbit marţi, la REALITATEA FM Cluj, despre proiectele prioritare pe care vrea să le realizeze dacă va recâştiga funcţia de şef al judeţului.

Tişe vrea ca până în toamnă forul judeţean să reuşească să facă o rampă temporară de depozitare a deşeurilor, dar deocamdată CJ nu are un teren identificat pe care să fie ridicată. O altă problemă urgentă a judeţului o reprezintă reparaţiile la drumuri. Aici banii alocaţi din buget chiar şi cei daţi de la bugetul central tot sunt puţini şi aceasta s-a văzut în ultimii patru ani.

Acesta are în vedere variante din care să reuşească să găsească mai multe resurse financiare pentru drumuri. Tişe a fost chestionat dacă forul judeţean va scoate la vânzare Hotelul Univers T din cartierul Gheorgheni, aflat în proprietatea judeţului. „Nu este exclusă o variantă de a licita inclusiv anumite bunuri pe care le are CJ Cluj. Poate fi şi aceasta o variantă, nu o exclud", a răspuns Tişe.

De asemenea, candidatul liberal a abordat ideea concesionării Aeroportului Internaţional Avram Iancu (AIAIC). „Este o discuţie pe care va trebui să o avem cu toate forţele politice din CJ, cu consiliul de administraţie şi cu directorul de acolo şi să vedem în perspectiva a 5, 10, 20 de ani, unde dorim să ducem acest aeroport şi în ce formă dorim să-l administrăm mai departe, public-privat, privat-public.

Trebuie discutat şi decis pentru a anticipa... pentru că în Europa deja aeroporturile se duc spre o formă de administrare privat-public, respectiv capacitarea unor resurse provate pentru a putea dezvolta un aeroport tocmai pentru că autorităţile publice nu mai fac faţă cu bani pentru a le putea finanţa. Apoi, avem o problemă legată de Comisia Europeană care, încet-încet, impune restricţii în a mai finanţa de la bugetul primăriilor sau consiliilor judeţene aeroporturile care devin regionale", a declarat Tişe.

Liberalul a spus că este exclusă o vânzare a aeroportului. Acesta a precizat că există un interes major pentru AIAIC pentru că este un aeroport regional care anul acesta va avea 1,8 milioane de pasageri. „Vă dau exemplul aeroportului din Ljubljana (capitala Sloveniei, n. red.), mai mic decât al nostru, care s-a concesionat pe 30-35 de ani, pentru 250 de milioane de euro", a afirmat Tişe.

Comenteaza