Ce „experiment" rutier vrea să facă Boc în această vară

Ce „experiment
Primarul Clujului, Emil Boc, a dezvăluit luni dimineaţă, că s-ar putea lua o decizie importantă legată de modul cum se va circula pe arterele principale ale oraşului. „Modelul" va fi preluat din marile capitale ale Europei.

Primarul Clujului, Emil Boc, a fost întrebat de un ascultător al Matinalului Realităţii FM dacă pot să aibă şi taximetriştii, care fac un serviciu public, bandă dedicată, la fel ca mijloacele de transport în comun.

Primarul a răspuns că a făcut o astfel de propunere în Comisia de circulaţie a municipiului şi că ea nu a fost respinsă, ci doar amânată. „Vă spun sincer care este răspunsul poliţiştilor şi al experţilor din Comisia de circulaţie. Ce spuneţi dumneavoastră este un lucru care se întâlneşte în marile capitale ale lumii, în alte oraşe ale Uniunii Europene, este un lucru firesc ca taximetria să fie asimilată transportului în comun. Şi dumneavoastră faceţi un serviciu public la fel ca şi Compania de Transport Public. Dar, deocamdată, până când nu vom elibera bulevardele mari de parcări, acele parcări care astăzi mai ocupă o bandă sau două din bulevarde, până când nu vom avea diciplina necesară de a nu bloca linia de autobuz cu un taximetru care aşteaptă la o adresă, nu îmi aprobă propunerea", a afirmat Emil Boc.

Totuşi, primarul a spus că o asemenea măsură va putea fi luată, experimental, pe perioada verii, când traficul în oraş este mai redus: „În iulie-august, o să încep asta, să lăsăm taximetriştii să poată circula pe o linie dedicată autobuzelor, de exemplu pe axa spre aeroport. Să vedem dacă într-adevăr există disciplină în trafic din partea taximetriştilor. Ce înseamnă asta? Că nu vor putea niciodată să staţioneze pe acea bandă să aştepte clientul pentru că blochează autobuzul care vine din spate."

Şeful executivului municipal a declarat că depinde de taximetrişti, dacă vor înţelege să respecte strict condiţiile impuse pentru a beneficia de această facilitate. Primarul a informat că
astfel de sisteme funcţionează în oraşe cu un grad crescut de civilizaţie din Europa. „Când nu ai 20.000 de maşini ale studenţilor vara în trafic, poţi încerca să vezi dacă taximetriştii pot să respecte asta, să nu ia comenzi pe linia dedicată transportului în comun. Am fost în Europa şi am văzut că taximetrele circulă pe linia transportului în comun, dar nicăieri acolo nu am văzut un taximetru care să oprească şi să stea să aştepte sau să coboare clientul. Cred că şi noi putem intra într-o asemenea zonă", a susţinut Emil Boc.

Pe de altă parte, primarul a vorbit şi de o altă problemă mare a circulaţiei din municipiul nostru, care a apărut şi într-un studiu recent despre fluidizarea traficului din oraş: „Oamenii spun eliberaţi marile bulevarde de maşini şi creaţi parkinguri adiacente, pentru a avea patru benzi pe marile bulevarde. Hai să mergem pe Titulescu, hai să mergem pe Dorobanţilor, hai să mergem pe Calea Floreşti, dacă acolo toate maşinile care astăzi sunt parcate le luăm şi le punem undeva într-un parking subteran sau suprateran, gândiţi-vă cum va arăta Clujul cu circulaţia pe patru benzi?"

Edilul a dat şi un exemplu în susţinerea acestei idei. „Înainte de a face parkingul de la Primărie, tot centrul era blocat cu maşini parcate. Astăzi se circulă de nici nu ne putem imagina că acolo vreodată au fost maşini parcate oblic pe strada Petru Maior sau pe toată strada Napoca. Aşa doresc să facem şi pe marile artere", a arătat Emil Boc.

Primarul municipiului Cluj-Napoca a mai spus că în această perioadă Comisia privind circulaţie de la Primărie are sarcina să inventarieze toate aceste spaţii mari şi să găsească locaţii pentru parkinguri.

 

 

Comenteaza