Centura Floreşti-Cluj primeşte ajutor financiar

Centura Floreşti-Cluj primeşte ajutor financiar
Primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, a anunţat că varianta suplimentară care va lega Clujul de Floreşti va fi sprijinită financiar printr-un program guvernamental.

O comisia a Companiei Naţionale de Austotrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a analizat situaţia traficului pe ruta Floreşti - Cluj, astfel că proiectul unui nou drum de legătură, cu câte o bandă de mers pe sens, se impune a fi sprijinit din fonduri guvernamentale. Primarul Horia Şulea a precizat că a transmis deja la centru studiul de fezabilitate şi că acesta viza două trasee. S-a optat pentru varianta cea mai ieftină care se va uni cu municipiul în zona depoului de tramavie din Mănăştur. Aceasta nu implică decât două-trei exproprieri, astfel că şi costurile proiectului vor fi mai mici.

Ultimul recensământ arată că în Floreşti locuiesc peste 22.000 de oameni. Primarul Horia Şulea spune că numărul locuitorilor din Floreşti a ajuns, în momentul de faţă, la 30.000. „Majoritatea acestor oameni se duc în fiecare dimineaţă spre Cluj, la serviciu la şcoli şi grădiniţe. Traficul este imens. Din studiul de trafic pe care-l avem o medie de 14.000 de unităţi mobile care traversează zilnic, între orele 06.30-08.30, DN1 şi strada Avram Iancu, spre Cluj-Napoca. Cam 2.000 de maşini se află în tranzit, iar restul sunt floreştenii care circulă spre Cluj Napoca", a explicat Horia Şulea. El a adăugat că singurul drum de legătură existent a fost lărgit considerabil, dar, chiar şi aşa, circulaţia rămâne sufocată, mai ales în primele ore ale dimineţii, atunci când lumea merge spre serviciu şi la şcoală, sau după-amiază, când se întoarce spre case. Primăria Floreşti a realizat un studiu de fezabilitate pentru două variante suplimentare de lgătură cu municipiul.
„O comisie a CNADNR a fost prezentă în Floreşti pentru a analiza problema traficului şi ni s-a promis susţinere financiară pentru această centură sudică, care va lega Floreştiul de muncipiul Cluj-Napoca. Am depus studiul de fezabilitate la Ministerul Transporturilor. Există un program de finanţare pentru dezvoltarea infrastructurii comunale, de peste 1,6 miliarde de euro. Ministerul va cuprinde şi proiectul centurii noastre în cadrul acestui program, pentru că numai aşa vom putea soluţiona problema traficului", a explicat Horia Şulea.

Traseul va avea în jur de 4,3 kilometri, cu tot cu cele două bretele de legătură, prin spatele la Polus şi la Metro. Concret, centura va începe de pe strada Cetăţii, va continua prin zona din spatele Metro şi Polus, urmând să intre în municipiu prin zona depoului de tramvaie din Mănăştur, cu legătură spre drumul Sf. Ion. Vor exista şapte puncte de legătură cu DN1, a precizat Şulea. Important este ca şi Primăria Cluj-Napoca să se implice în acest proiect având în vedere că 220 de metri din traseu se află pe teritoriul municipiului.

Şulea a explicat că în comuna Floreşti s-au făcut deja pregătirile pentru dezvoltarea acestei noi artere. „Străzile noastre care se vor intersecta cu acest traseu au fost deja modernizare, fie din fonduri europene, fie din resurse proprii. Nu sunt vizate decât vreo-două trei exproprieri, prin urmare, costurile pentru acest nou drum nu vor fi foarte mari", spus Şulea. El a reamintit şi despre drumul de exploataţie agricolă din zona de nord, care leagă Floreştiul de municipiu prin strada Donath. Acest drum a fost reabilitat din fonduri europene iar lucrările ar urma să se finalizeze în aprilie 2014.

Timp de 2 ani va rămâne drum de exploataţie agricolă, însă, floreştienii îl foloesc deja ca alternativă pentru a se deplasa în municipiul Cluj Napoca. „După doi ani vom putea dezvolta şi acest drum. Îl vom putea ridica la nivel de centură", a spus Şulea.

 

Comenteaza