Centura ocolitoare a Dejului, de 22 milioane de euro, rămâne la stadiul de vis

Centura ocolitoare a Dejului, de 22 milioane de euro, rămâne la stadiul de vis

Locuitorii Dejului şi cei care tranzitează zona nu vor vedea centura ocolitoare prea curând. Licitaţia pentru proiectare şi execuţie a fost anulată.

În februarie 2019, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) făcea cunoscut faptul că a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP / SICAP) anunțul de participare pentru procedura de achiziție publică pentru proiectarea și execuția variantei de ocolire Dej, de 5,45 km. 

Ultimele date ale Ministerului Transporturilor (MT) arată că licitația pentru centura ocolitoare a fost anulată. Motivul care a stat la baza anulării procedurii de atribuire a licitației constă în faptul că a fost depusă o singură ofertă, iar aceasta a fost declarată drept neadmisibilă, potrivit Dej24. Mai mult , MT precizează că ocolitoarea nu a fost cuprinsă în Master Planul General de Transport (MPGT).

„Pentru acest proiect există un studiu de fezabilitate realizat în 2010 de către proiectantul Consitrans, cu indicatorii tehnico-economic aprobaţi prin hotărâre de guvern. MT va întreprinde demersurile necesare solicitării de sume suplimentare la rectificarea bugetară de stat cât şi la fundamentarea bugetului pe anii viitori care să permită revizuirea MPGT şi includerea variantei ocolitoare Dej în programul de finanţare.

În ceea ce priveşte preluarea în administrarea CNAIR a sectoarelor de drumuri naţionale 1C şi 17, aflate în prezent în administrarea Primăriei Dej, cât şi modernizarea acestora, la capitolul investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat, suma este insuficientă pentru acoperirea lucrărilor de investiţii în curs de finanţare. Sursele de finanţare existente nu sunt disponibile în vederea modernizării acestor sectoare de drum de interes naţional”, se arată într-un răspuns oficial al MT către deputatul dejean Cornel Itu.

Centura ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație la începutul acestui an. Durata contractului trebuia să fie de 24 luni din care cinci luni perioada de proiectare, 19 luni perioada de execuție a lucrărilor și minim 36 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Potrivit anunțului postat pe SICAP, valoarea estimată a acestui proiect era de 104 milioane de lei, fără TVA.

Amplasamentul centurii a fost corelat cu propunerile pentru autostrada Petea – Dej – Suceava și cu drumul expres Dej – Cluj-Napoca – Turda. Traseul se desprinde din DN 1C, la km 55, cu 300 m înainte de trecerea de nivel a căii ferate Ocna Dejului.

Apoi traversează cu pasaj superior calea ferată Dej Călători – Ocna Dejului, calea ferată Cluj-Napoca – Dej Călători, ocolește zona construită din partea dreaptă a căii ferate, traversează râul Someș în amonte de podul de cale ferată și se racordează la DN 17 (Dej - Bistrița) la 1 km de DN 1C. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș.

Centura ocolitoare a Dejului ar trebui să fie inaugurată până în 2021.

Comenteaza