Creșteri și tăieri de buget pe principalele șantiere rutiere din România. Situația Autostrăzii Transilvania

Creșteri și tăieri de buget pe principalele șantiere rutiere din România. Situația Autostrăzii Transilvania

Bugetele autostrăzilor românești au suferit modificări importante. 

Bugetele autostrăzilor au suferit modificări în urma actualizării finanțărilor, potrivit datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). A7 Focșani – Bacău primește peste un miliard de lei în plus, în timp ce A8 scade. 

Autostrada A7 Focșani – Bacău, construită de UMB, a beneficiat anul acesta de o suplimentare de buget de peste 1 miliard de lei, față de suma inițială de 900 de milioane de lei, conform datelor CNAIR, centralizate de pasionații de infrastructură, scrie economica.net. 

La polul opus, proiectul A8 Leghin – Târgu Neamț, contractat tot cu UMB, înregistrează o scădere a finanțării de 428 milioane de lei.

Topul autostrăzilor cu cei mai mulți bani alocați

  • A7 Focșani – Bacău primește în total 1,96 miliarde de lei în 2025. Chiar și așa, bugetul este aproape epuizat: mai rămân doar 14 milioane de lei, sumă insuficientă față de nivelul unei facturi emisă de regulă de UMB.
  • A1 Sibiu – Pitești a primit un supliment de 644 milioane de lei, iar în septembrie 2025 mai avea necheltuiți peste 700 milioane de lei.
  • A7 Ploiești – Buzău are un buget actualizat mai mare cu 533 milioane de lei față de valoarea inițială. Anul acesta a fost dat în trafic lotul 2 Mizil – Pietroasele (construit de asocierea Coni – Trace), iar la finalul lunii noiembrie urmează să fie deschis și lotul 3 Pietroasele – Buzău (construit de asocierea Nurol – Makyol).

Autostrăzile de la care s-au tăiat bani

  • A8 Leghin – Tg Neamț: - 428 milioane de lei
  • A3 Transilvania: - 272 milioane de lei
  • A8 Tg Mureș – Miercurea Nirajului: - 238 milioane de lei

Pentru capetele A8 Tg Mureș – Tg Neamț, bugetul pe 2025 este deja epuizat, în timp ce pe A3 Transilvania mai rămân de cheltuit aproape 300 milioane de lei.

Creșteri și tăieri de buget pe principalele șantiere rutiere din România. Situația Autostrăzii Transilvania

Comenteaza