Cine alege firmele care vor schimba aspectul a două poduri importante ale Clujului

Cine alege firmele care vor schimba aspectul a două poduri importante ale Clujului
Podul Garibaldi va fi reconstruit

Podurile Garibaldi și N vor avea o față nouă. O firmă de consultanță a fost angajată de primărie să desemneze constructorii care se vor apuca de treabă.

 

O firmă din Cluj, fostă SRL-D, actuală SRL, a fost aleasă de Primăria Cluj-Napoca pentru a evalua ofertele depuse pentru modernizarea a două poduri extrem de importante pentru oraș. Este vorba despre podul Garibaldi, care urmează să fie complet reconstruit, și de podul N, de la intrarea dinspre Florești, care va fi reabilitat.

Municipalitatea consideră că în felul acesta va scăpa de posibile acuzații că ar fi favorizat unul sau altul dintre antreprenorii înscriși. Ambele licitații de evaluare a ofertelor au fost câștigate de Distinct Proiect. Prețul oferit se învârte în jurul valorii de 2.000 de euro: 5.150 de lei pentru Garibaldi și 4.350 de lei pentru podul N.

Societatea îi aparține unei doamne, Anca Daniela Tichy, care a avut anul trecut, în medie, 11 angajați. Cifra de afaceri din 2017 a fost mică, 244.290 de lei, iar societatea a terminat anul pe minus, 35.712 lei pierdere.

Distinct Proiect a mai câștigat licitații organizare de primărie: consultanță la obiectivul de restaurare, reabilitare a Turnului Pompierilor, de pe str. Tipografiei nr. 17 (executantul câștigător al licitației este Research Consorzio Stabile Societate Consortile, din Catania, Italia), respectiv consultanță pentru licitația privind execuția parkingului Primăverii 20 - Gârbău (câștigată de TCI Cluj).

Reconstrucția podului Garibaldi ar urma să coste 7 milioane de lei. O mare parte din această sumă ar putea fi suportată de Ministerul Dezvoltării Regionale, întrucât proiectul a fost inclus în Programul Național de Dezvoltare Locală II.

Podul ar urma să aibă 50 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulație. Actualul pod are numai trei benzi. Vor exista trotuar și pistă pentru biciclete. S-a stabilit inclusiv că este nevoie de nouă grinzi. Durata de execuție a fost estimată la nouă luni, iar lucrările se vor efectua sub trafic.

Reabilitarea podului N ar urma să coste 1,1 milioane de lei, cu taxa pe valoarea adăugată inclusă. Acesta va suferi modificări importante: regândirea carosabilului și trotuarului, întărirea structurii, refacerea hidroizolațiilor. Înfățișarea podului va fi schimbată, chiar dacă se mențin anumite elemente din cea actuală.

Și iluminatul stradal va fi modernizat. Stâlpii de pe pod vor avea 6 m înălțime, iar cei de pe străzile din jur, 10 m. Noii stâlpi de iluminat au fost împărțiți astfel: Calea Florești - 15, Str. Bucium - 10, Bulevardul 1 Decembrie - 10, bretelele de urcare pe pod - 39 de stâlpi. Vor fi instalate și 6 camere video.

Pe lângă aspectul estetic, sunt și altele care vizează utilitatea podului prinse în proiectul de modernizare. Urmează să se realizeze o hidroizolaţie performantă, să se pună borduri de granit, să se refacă trotuarele şi să se aştearnă covor asfaltic proaspăt.

Noutatea o reprezintă panourile fonoabsorbante, datorită cărora locuitorii din Mănăştur vor fi mai puţin afectaţi de zgomotul produs de trafic. Pasajul va avea partea carosabilă de 18 m lățime, pista de bicicliști de 2 m lățime pe partea dreaptă și trotuare de 1,20 m lățime dreapta și 1 m lățime stânga.

Comenteaza