Târgul Produs de Cluj menit să promoveze produsele şi tradiţiile clujene va fi fi organizat în afara graniţelor ţării. Evenimentul iniţiat de Consiliul Judeţean în 2011 va ajunge în 8 august în Polonia, în oraşul Zakopane. Clujenii vor susţine spectacole de muzică polulară şi vor găti pentru polonezi tradiţionalul balmoş.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean au anunţat că vor organiza în această lună o ediţie a Târgului Produs de Cluj în Polonia, în oraşull Zakopane de la poalele munţilor Tatra. "Este prima dată când acest târg va ajunge peste hotare. Până acum au mai fost organizate ediţii în oraşele din judeţul Cluj, în comuna Floreşti dar şi la Bistriţa. Acum am primit această invitaţie şi vom merge în Polonia unde vom promova produsele noastre", a explicat preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu. Acesta a adăugat că în Polonia vor fi prezenţi 15 meşteşugari clujeneni de la Asociaţia Meşterilor Populari dar şi societăţile Bonas şi CosmFan. "Vor fi prezentate în Polonia tradiţii dar şi mâncăruri din Ardeal. Vor găti balmoş, dar şi alte mâmcăruri tradiţionale şi vor fi susţinute recitaluri de muzică populară, la manifestare participând şi o serie de ansambluri de muzică populară din Cluj", au mai spus reprezentanţii forului judeţean.
Asociaţia Meşterilor Populari a fost deja prezentă la ediţiile precendente ale târgului cu miere de albine, siropuri naturale, ulei presat la rece, pâine de casă sau palaneţe, halva, prăjituri şi ciocolată de casă, icoane pe sticlă, bijuterii din cupru, produse din piele prelucrată şi lemn, ceramică şi costume populare care au putut fi achiziţionate de oricine a fost interesat.
Brand de Cluj este marcă înregistrată a Consiliului Judeţean şi sub egida acesteia s-a iniţiat acest târg, Produs de Cluj, unde producătorii clujeni îşi pot promova produsele specifice. De la brânza de Năsal, la friptura de Turda, la produse apicole, la cele de lanvandă din culturile de la Rădaia, până la produse făurite de meşteri populari, toate au fost deja prezentate la ediţiile precendete ale evenimentului. Scopul principal al manifestării este de promovare a municipiului Cluj-Napoca şi a judeţului Cluj. Consiliul Judeţean a oferit producătorilor posibilitatea să-şi promoveze produsele, iar în acest mod se vor fixa în conştinţa publică specificul judeţul. Ideea lansării târgului într-un cadru instituţionalizat a venit după ce oficialii forului judeţean au participarat la o manifestare similară în Bucovina, organizată de instituţia omoloagă din Suceava. Pentru a organiza târgul de produse tradiţionale clujene, CJ Cluj a înfiinţat o asociaţie, Produs de Cluj, în scopul promovării Clujului, precum şi al dezvoltării turismului.