News alert Video Clujul mai bifează o premieră în România! Primăra oferă audienţe online

Clujul mai bifează o premieră în România! Primăra oferă audienţe online
| Foto: Arhiva

În premieră în România, angajaţii Primăriei Cluj-Napoca oferă audienţe şi servicii publice online. Întâlnirile au loc prin platforma Webex sau telefonic.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

524 de funcţionari ai municipalităţii clujene fac parte din proiectul audienţelor şi relaţiilor cu publicul online intitulat "tichetul albastru".  

„De astăzi, 524 de funcționari ai primăriei realizează audiențe și relații cu publicul online. Audiențele le acordă directorii, iar relațiile cu publicul funcționarii de execuție din primărie. Suntem prima primărie din România care asigură audiențe și relații cu publicul online pentru toți funcționarii care au abilități de execuție. Se poate solicita acest tichet albastru, care va pune cetățenii în legătură directă cu funcționarul, care are în operare cererea sau dosarul tău. Întâlnirile au loc prin platforma Webex sau telefonic. Pot solicita un tichet albastru online cetățenii care au un dosar în lucru la Primăria Cluj-Napoca sau cetățenii care au primit deja un răspuns cu privire la cerere, dacă doresc lămuriri în limita a 30 de zile de la oferirea acestuia”, a declarat primarul Emil Boc, într-o conferință de presă.

 

Audienţele online vor fi onorate în decurs de 48 de ore: "De ce 48 de ore? Pentru ca funcţionarul să poată consulta dosarul pentru a putea răspunde solicitării în cauză", a explicat Boc.

Toate audienţele sunt înregistrate şi vor rămâne în arhiva municipalităţii, iar după încheierea apelului, funcţionarul va completa rezoluţia întâlnirii, care va fi trimisă pe e-mail cetăţeanului, pentru ca acesta să poată merge mai departe la viceprimar, primar, etc. "Tichetul albastru se poate solicita doar funcţionarilor de execuţie şi doar dacă existe problemele ulterior se merge spre scara ierarhică, la directorii de servicii, viceprimari şi primar. Nu se poate solicita tichet albastru direct pentru viceprimar, primar, etc. Se va ajunge aici doar dacă nu se poate rezolva problema la nivelul de jos".

Primarul Emil Boc spune că şi el face parte din acest proiect şi promite să răspundă la cât mai multe solicitări cu putinţă. Noua metodă de comunicare cu cetăţenii a fost gândită independent de pandemia Covid, însă situaţia actuală a urgentat implementarea acesteia. Sistemul va oglindi şi calitatea muncii funcţionarilor din primărie. 

Cum se utilizează TICHETUL ALBASTRU:

Pentru programarea online a unei întrevederi la personalul de execuție din cadrul instituției, solicitantul trebuie să urmeze următorii pași:

1. Se accesează www.primariaclujnapoca.ro, secțiunea Administrație/Programări online/Comunicarea cu publicul/ Solicitare Tichet Albastru.
2. Se introduce numărul de înregistrare al dosarului/cererii, numele și prenumele și data depunerii dosarului/cererii despre care dorește să discute.
3. Se alege data și ora la care dorește să aibă loc comunicarea directă cu angajatul la care se află/s-a aflat cererea/dosarul în operare.
4. Se completează câmpurile cu numărul de telefon și adresa de e-mail.
5. Se va primi pe e-mail link-ul întrevederii online, programată conform datelor completate.
6. Durata maximă a întâlnirii este de 15 minute și se desfășoară prin platforma WebEx .

Procedura de solicitare a tichetului albastru poate fi urmărită pe canalul Primăriei de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gn8KZaj1TPYLa solicitarea cetățeanului, întrevederea poate să se desfășoare și telefonic sau, în ultimă instanță (când condițiile vor permite), fizic, la sediul instituției.
Programarea se face la ultimul utilizator din Infocet (sistemul intern de management al documentelor) al solicitării care face obiectul întrevederii, respectiv la angajatul care are în operare documentul sau care a formulat răspunsul, după caz. La data și ora solicitată, cetățeanul și funcționarul Primăriei discută pe subiectul cererii.

Rolul Tichetului albastru în managementul acestui proces de comunicare cetățean - inspector este de a sincroniza toate informațiile necesare pentru rezolvarea unui act administrativ atât pentru cetățean cât și pentru inspectorul responsabil. Astfel, la finalul discuției, angajatul are obligația să creeze înregistrarea aferentă Tichetului albastru, care să conțină concluziile întrevederii, apoi, după generarea automată în Infocet, să descarce documentul și să îl trimită prin e-mail cetățeanului.

Dacă, în urma analizei, persoana responsabilă constată că este necesar să fie transmise documente în completare, se procedează în felul următor: în cazul în care este nevoie de documente originale, acestea urmează să fie depuse la registratură, sau direct la angajatul căruia i-a fost repartizată cererea, după caz, în conformitate cu legislația în vigoare; în cazul în care nu este nevoie de documente originale, acestea pot fi trimise prin e-mail.

Peste 160 de servicii online la Primăria Cluj-Napoca

În aprilie 2020, Primăria Cluj-Napoca anunța că obținerea certificatelor de atestare fiscală și prelungirea cardurilor ClujBike se poate face de acasă, cele două operațiuni administrative fiind puse online la dispoziția clujenilor. Cele două noi operațiuni administrative online sunt puse la dispoziția clujenilor, pe lângă cele 160 deja existente.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza